Hej, bara en sista fundering i din tråd, för när man kollar så verkar det vara många, i alla fall här i Sverige som inte får sina böcker.
Eftersom Norge inte tillhör EU så är det fult av dem att ha en sida med .se vid beställning, och då skall ju egentligen staten ha moms och ev. tull på varorna från Norge och Posten skall ju då också ha sina 75:- i indrivningsavgift.
Posten och indrivning kan jag berätta många fantastiska historier om .... men hoppar över
.
Men något som de inte verkar klara av är kontaktuppgifter till köparen/mottagaren. Jag har letat efter "försvunna" paket vid många tillfällen, och även med tydlig info om kontakt med mottagaren med tel nr. och även mejladress på adresslappen så lyckas de skicka meddelande till avsändaren eller t.o.m. eBay som inte alls har något med själva paketet att göra. Tydligen behöver man inte vara läskunnig för att ta hand om paket, och bara namn och adress verkar inte duga för kontakt med mottagaren utan tel. nr. för SMS behövs eller Email samt helst trackingnummer ända från avsändaren verkar det som. Namn och adress verkar inte heller ens Posten kunna spåra paketet med.
Om man bortser från den rena bluffen med att det borde stå .no i stället för .se på beställningssidan så man begriper att det kan bli avgifter i Sverige, så är nog risken att paketet hamnar på en hylla hos posten rätt stor för de inte kan skicka ut sitt meddelande om avgifter och indrivning till mottagaren tyvärr eller kanske. Vart det senare tar vägen i så fall ????????
Åter igen, sorry Gute familjen för att jag råkade ge dig just den länken. M.v.h. JANKRO.