• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Varför valde ni skinnklädsel??

F

F.d. 29925

Guest
Sv: Varför valde ni skinnklädsel??

Sanningen eller vad som är rätt eller fel beror kanske till stor del på redan fattade beslut.
Som tidigare nämts finns det skinn av olika kvalitet.
När det gäller tyger är urvalet betydligt mera omfattande, och kräver nog en del del kunskap för att kanske kunna välja funktionalitet framför det rent estetiska.
Men ett modernt möbeltyg klara faktiskt en del åverkan i form av oljespill eller liknnande eller kanske "pucko" (chokladdryck). Man kan i bästa fall tom använda div lösningsmedel utan att textilierna tar skada av en sådan behandlig.:msn_wink:

annie783

HBK Medlem
Kommun
Norge
HBK-Nr
9082
Medlemskap
2024

Jeg har mikrofiber (mikrofaser) i min. Det er behagelig mot huden som stoff men er enklere å gjøre rent når jeg søler. Både vin og kaffe har jeg bare tørket rett av.

S

Sören-6830

Guest

Tycker också mikrofiber (typ alcantara) är suveränt, inga problem vid vinspill eller annan åverkan, i vår bil ser det efter 5 säsonger fortfarande nytt ut. Dessutom är det mjukt att sätta sig på.
Skinn ( som jag har i personbilen) blir ju rätt kallt att sätta sig på vid lägre temperatur, är ju annars väldigt praktiskt.

T.Rantzow

HBK Valberedning
Kommun
Castro Marim
HBK-Nr
305
Medlemskap
2025

Jag upplevde dammet som en plågoande i vår förra husbil och därför valde vi skinn istället för tyg / microfiber.
Det är mycket möjligt att jag som allergiker är extra känslig men jag tycker att det blir en väsentlig förbättring av inomhusklimatet med skinn.

För att ytterligare förbättra luft kvalitén har jag monterat in ett luftfilter i husbilen, som jag köpt på Biltema, de säljet ut dem just nu för 499:-.
Luftfiltret har en inbyggd jonisator plus andra filter som Hepa och kol etc vilka tillsammans bryter ned alla föroreningar som finns i luften.
Just jonisatorn i luftfiltret har en intressant egenskap då den producera negativa joner som har en positiv effekt på kroppens halter av hormonet serotonin vilket ger goda effekter på humör, energi, aptit, övervikt, huvudvärk, smärta och sömnproblem.
( Information hämtad från splitbrain.se/jonisator_information.html )
Stämmer bara hälften av vad de skriver så är jag mer än nöjd.

Jag har precis monterat in luftfiltret och har stora förhoppningar inför säsong att slippa damm och andra luftföroreningar i husbilen.
Energisnål 1-2,75 Watt / 12 volt.

Bifogar en bild på hur den ser ut.

Bilagor

• luftf.JPG
    luftf.JPG
    1,9 MB · Visningar: 6
Senast ändrad:
Toppen