Egoismen har ökat på senare tid hos oss husbilsägare, ställplatser skall kunna bokas för att JAG skall få plats, att det innebär att någon annan inte får plats skiter väl JAG i. Ställplatser skall ha all service som JAG vill ha/behöver men JAG skall inte betala mer än en liten, liten summa för denna fullservice, helst skall allt vara gratis (och betalas av någon annan). Att den servicen finns på tex campingar skiter JAG i, JAG tänker inte ta in på camping, kostar för mycket! Om JAG åker på dagarna skall ställplats tiderna ändras så JAG får plats. Att allt detta påverkar andra skiter JAG i för JAG är viktigast!
Att som vi och de flesta andra anpassar oss efter det "regler" som finns skiter JAG också i för JAG är viktigast!
Konstigt tankesätt tycker jag, borde bli trevligare för alla om vi sköter oss och är trevliga generellt och inte bara tänker på oss själva.
Vi har åkt vår husbil i drygt 8000 mil och varje natt hittat något ställe att stanna och sova på, så problemet är ju inte oöverstigligt.