• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

varför

Hallonskogen

FD HBK Medlem
Kommun
Sundsvall
HBK-Nr
1112
Medlemskap
2022
Varför spårar många trådar ur, de börjar med en intresant rubrik,men sen övergår de till nåt helt annat varför inte skapa ny tråd? Då skulle inte trådarna bli så långa å jobbiga
de skulle va bättre me fler trådar än att haka på redan startade å där byta ämne
De ä roligare att följa en tråd med inlägg som handlar om de som rubriken visade
än att om inte veta om ja ska köpa en spis eller byta torkarblad

Hallonskogen

lasse58

HBK Medlem
Kommun
Växjö
HBK-Nr
497
Medlemskap
2025
Sv: varför

:yes:Välkommen till ineternötet!!!!!!!!!!:wink:

Blir så här hur man än vänder på det, tror jag.

MVH
Lasse

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2025

Som du skrev i översta rubriken så spårar saker lätt ur och det syns ju även på ditt andra inlägg "kul att du är vaken" se nu inte detta som något negativt eller påhopp men ibland så blir det lite skrivet runt i kring och rätt om det är så har han ett nytt ämne och jag tycker väl att det är lite bra att det inte är för strikt heller men håller med om att vill man veta något är det ju kul att kunna följa en intressant tråd .

Jag är vaken nu för jag precis slutat jobbet ;) :) .

B

Boxer

Guest

Det brukar följa ett mönster, först är tråden seriös och sen när det inte finns så mycket mer att tillföra så brukar det bli lite eftersnack. Precis som i verkliga livet.
Det är ett levande forum och det tycker jag att det ska fortsätta vara.
Visst kan man vara superseriösa och modulera bort allt som avviker men då skulle nog inte många våga skriva (tänk om dom inte tycker jag är seriös nog).
Dessutom ser du hur lätt det är. du lyckas ju skälv spåra ur tråden redan i tredje inlägget.

F

F.d. 55272

Guest

Jo, men visst påverkar det viljan att göra inlägg om något intressant problem som kanske handlar om Fiat-chassiet slutar med ett kakrecept och hjärtliga gratulationer......

Morgonsura hälsningar från

Evert H

B

Boxer

Guest

Nej jag menar inte att man kan sabotera tråden med något helt annat. Jag upplever inte heller att det är något problem, det jag skriver om är lite gemytligt eftersnack som brukar uppstå. Det här med forum är svårt, endel upplever en skämtsam kommentar som kränkande medan andra skrattar med och tar det med en klackspark.
Men utgå från att de flesta är inte elaka och ta inte alla kommentarer på allvar. Ta en kopp kaffe Evert så blir du gladare.

F

F.d. 3088

Guest

:D
Varför spårar många trådar ur, de börjar med en intresant rubrik,men sen övergår de till nåt helt annat varför inte skapa ny tråd? Då skulle inte trådarna bli så långa å jobbiga
de skulle va bättre me fler trådar än att haka på redan startade å där byta ämne
De ä roligare att följa en tråd med inlägg som handlar om de som rubriken visade
än att om inte veta om ja ska köpa en spis eller byta torkarblad

Hallonskogen

Hej

Sådant här går aldrig att ändra, i så fall måste det vara ett formulär där man får kryssa i olika rutor :D
Enda schancen man har är att försöka styra tillbaka tråden till ursprunget:cool:
Ibland tycker jag sidospåren kan vara intressanta, lite skämtsamt babbel i slutet avrundar ju det hela till slut :D

Gurra

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661

Jag blir så förvånad
kanske också hånad
här dryftas ju nästan bara petitesser
långt ifrån livets delikatesser

Muttrar, skruvar och chassin av alla de sorter
här kommer jag till korter
min lilla husbil fungerar alltid väl
till skäll har jag inga skäl

Håkan J

HBK Medlem
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
92
Medlemskap
2025

Är det inte så att när trådstartaren inte driver på sin tråd så spårar den ur.

Eller så har trådstartaren fått sitt svar kanske och det ger samma resultat. Då kan man som trådstartare också be att tråden stängs och eftersnacket uteblir. Fast lite kul är det ibland med eftesnack.

F

F.d. 12156

Guest

Är det min tur nu ?????:D

Bilagor

• DSCN0307.jpg
    DSCN0307.jpg
    1,8 MB · Visningar: 3
  • DSCN0308.jpg
    DSCN0308.jpg
    1,8 MB · Visningar: 0
  • DSCN0309.jpg
    DSCN0309.jpg
    1,7 MB · Visningar: 1
  • DSCN0310.jpg
    DSCN0310.jpg
    1,7 MB · Visningar: 0
  • DSCN0312.jpg
    DSCN0312.jpg
    1,5 MB · Visningar: 1
  • DSCN0313.jpg
    DSCN0313.jpg
    1,8 MB · Visningar: 1
  • DSCN0314.jpg
    DSCN0314.jpg
    1,7 MB · Visningar: 0
  • DSCN0315.jpg
    DSCN0315.jpg
  • DSCN0316.jpg
    DSCN0316.jpg
  • DSCN0311.jpg
    DSCN0311.jpg
Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 12156

Guest

Helt klart trevlig att titta på kanske att provköra med .........:)

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2025

Nu har vi sett några bra exempel på hur en tråd efter några inledande, till ämnet knutna inlägg, har avhandlat själva frågeställningen och ämnet känns besvarat. I detta skede kan det vara läga att försöka styra tillbaka tråden till vad det ursprungligen skulle handla om. Alltså är det nog så att vissa frågeställningar avhandlas relativt snabbt men kan ibland ge upphov till närgränsande spörsmål som lätt kan komma att avhandlas i samma tråd. Ibland kan dock steget från ursprungsfrågan bli väldigt stort och då kan ibland vi i HBK Web träda in och antingen stänga tråden, rensa den från ovidkommande eller dela tråden i flera ämnen.

Nu skall jag sluta att ordb*j*a ;) .

F

F.d. 55272

Guest

Just det Michael! Hallonskogen kunde ha stängt tråden "varför" när han såg att det spårade ur och Greven kunde ha startat en ny som hette "Amerikanska bilar" eller liknande där den fortsatta diskussionen om "dollargrinen" kunde fortgå.

Toppen