• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Varför!!

F

F.d. 3088

Guest
Var uppe på A6 köpcenter här i Jönköping på lunchen, där brukar stå en del husbilar o husvagnar.
Idag var det extra många men hur parkerar dom:swoon::swoon:
I ett antal trådar här har vi penetrerat parkering, hänsyn, bondförnuft mm vad gäller hur vi uppför oss på parkeringa o i trafiken.
parkeringen på A6 är jättestor, nu kommer det jag reagerade över varför måste en del som kör husbil pressa in bilen så nära ingången som möjligt mellan vanliga personbilar
när halva parkeringen står tom.
Såg minst tre st inklämda samt en som snurrade varv på varv och letade efter ett hål att tränga in sig på. om han hade ställt sig lite ensamt hade han fått gå 200m extra är det lathet eller vad är det:confused::confused::confused:
Fortsätter det kan jag tänka mig att det blir som på andra ställen (ullared mm) bom i luften så det inte går att köra in, det var väl ingen av oss:confused:

tre o en halv da kvar till semester :D

Gurra

F

F.d. 3088

Guest
Sv: Varför!!

Instämmer inte kul o åka runt med bogglig (jönköpingdialekt) bil för en halv million
En sak till man kanske inte kommer i sväng när man skall åka.

Gurra

F

F.d. 8036

Guest

Dessutom är det anvisat på A6 att dom önskar att husvagnar och husbilar parkerar på det höga parkeringsdäcket bakom A6, dvs närmast ingången till Coop. Förutom att där sällan eller aldrig är någon annan tycker jag att man kan hörsamma denna önskan från köpcentret.

F

F.d. 3088

Guest

Står det 25 framför ingången står det 1 på den anvisade platsen. men det är dåligt skyltat det är nog därför.

Gurra

F

F.d. 6238

Guest

Ja, parkeringsproblem är ju ingen ny grej precis.
En sak som jag undrar över det är att när vi kommer med våran Husbil till en stor parkering så försöker jag att ställa mig så långt bort som möjligt. Men som ett brev på posten så kommer det en (vanlig) bil å ställer sig precis bredvid mig.

Är det någon som kan förklara för mig VARFÖR, undrar Kurt.

(Hela parkeringsplatsen är förövrigt nästan Tom, ?????)

F

F.d. 55272

Guest

Har upptäckt att de söker skugga vid sidan om min husbil!

F

F.d. 346

Guest

Kurt!
Små rostiga Lada och gamla Skoda, brukar ha en tendens att vilja stå nära våra fina husbilar. KÄRLEK såklart!!!

Anders :):):):):):):)

F

F.d. 15719

Guest

Äsch då det är flockinstinkten som lever kvar sedan stenålder! Man håller värmen bättre om man håller ihop och har lättare att försvara sig mot fiender. Men de enda fiender som anfaller på en större parkering är väl ändå lappnissarna och dom blir väl bara glada om alla offer finns i samma hörn ?

Förutom ren bekvämlighet finns det väl en mer ursäktande anledning att parkera tätt; nämligen inbrottsrisken! Den stiger väl rejält om man står på en glest besatt parkering? Det finns säkert en formel på det .... med tid och fordonstyp dividerat eller multiplicerat (stryk det som ej önskas) med grad av beläggning ... som viktiga parametrar - skulle jag tro!! :cool:

/elisabeth

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2025

Det var roligt att se att jag inte är enssam om iaktagelsen att ställer jag mig med husbilen längst bort från entrén och parkeringen är halvfull på den halva som ligger närmast entrén och tom för övrigt så dröjer det inte länge innan någon parkerar bredvid med vanlig personbil. Men det kan ju vara detta med skuggan. Har inte tänkt på det förut men nu skall jag se om den teorin stämmer.

För övrigt står jag alltid längst bort på parkeringen, oavsett om det är vid affären eller på jobbet. Min motionsrunda så att säga.

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2025

Håller med att husbilen kan man ju ställa på den parkeringen som är borta vid returåtervinningen för den parkeringen är ju också stor .

Men när jag hade min buckel och repfria bil nere på A6 1 gång så ställde jag mej också där borta och så långt bort som möjligt och tror du inte när jag kommer ut så var parkeringen nästan lika tom med undantag att det ställt sig en bil an sämre skick i rutan brevid .... helt förb. otroligt men förmodligen såg dom väl att jag var rädd om bilen och skulle "retas" lite .

Toppen