• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Varför startar inte kylskåpet?

F

F.d. 25055

Guest
Hej Alla!
Har ett problem. Kylskåpet startar inte på gasolen., men fungerar på vanlig el. Har haft inne på rep men det är samma fel. kylskåpet skall välja själv vvilket det skall gå på. På verkstaden så bytte dom termoström adeptern. Det verkar som inte gasolens ventil inte öppnar. Har någon erfarenhet av detta problem? Vill ha hjälp. Anduren:confused: .
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.557
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Varför startar inte kylskåpet?

Her kommer en dum fråga: er hovedkranen for kylskåpet åpnet?
Lett å glemme at det er en egen kran for dette.
 

Julle o Gunvor

FD HBK Medlem
Inlägg
232
Kommun
Motala
HBK-Nr
567
Medlemskap
2021
Sv: Varför startar inte kylskåpet?

Här kommer fler frågor om de är dumma eller ej får Du bedömma själv
Men är kylskåpet en ny erfarenhet
om så är fallet så karnske Du inte har tänkt på att det tar ca 15 minuter för automatiken att växla över från ström till gas

Julle
 
F

F.d. 53141

Guest
Sv: Varför startar inte kylskåpet?

Hej.
Har råkat ut för samma problem att gasolen inte går igång.
Håll knappen på kylskåpet intryckt tills displayen slocknar och tryck åter en gång så går den igång. Skulle inte det hjälpa så tryck på knapparna vid gasoltuben, det finns 2 st, jag trycker på allt, sen funkar det för det mesta.
Lycka till.
Charlie B
 

brogu

HBK Medlem
Inlägg
1.335
Kommun
Mörbylånga
HBK-Nr
3911
Medlemskap
2024
Sv: Varför startar inte kylskåpet?

Hände oss förra sommaren och då konstaterades glapp i magnetventilen som släpper fram gasolen. Det justerades och allt var frid och fröjd.
Häromveckan, i Provence, ville den åter inte på gasol.
Men som tur är har vi en sjöingenjör till son som bor just på rivieran. Han plockade isär det mesta och mätte. Magnetventilen var ok.
Däremot var tändarna lite ärgade och med långt avstånd emellan. Så lite smärgelduk och en tång fixade det hela, nu tänder kylskåpet hur fint som helst.
Eftersom det varit mer än sommarvarmt här nere är vi mycket tacksamma.
Hälsningar från Gardasjön,
Brogu
 

Rusken

HBK Medlem
Inlägg
698
Kommun
Norge
HBK-Nr
4874
Medlemskap
2024
Sv: Varför startar inte kylskåpet?

Hadde samme problem på mitt skåp forrige sommer. Verkstedet måtte bytte styrings sentralen bak kjøleskapet siden det er ett utbredt problem med fuktskader på printkortet. Det kommer inn fuktighet når man kjører.

Bilen var ett år så det var garanti.
 
F

F.d. 25055

Guest
Sv: Varför startar inte kylskåpet?

Tack för tipset. Nu startar kylskåpet.
Många tack Anduren
 

Gillis & Ankie

HBK Medlem
Inlägg
199
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
5101
Medlemskap
2023
Sv: Varför startar inte kylskåpet?

Jag tycker inte problemet är löst, detta skit funkar inte utan att stänga av skåpet och på igen då går det på gas skall sköta sig själv även efter 15-20 min
 
F

F.d. 53166

Guest
Sv: Varför startar inte kylskåpet?

Jag hade problem med kylskåpet - det ville inte starta på gasolen.

Hittade ett tips här på klubben och renblåste gasolbrännaren till kylskåpet med tryckluft. Det var fullt med rostflagor som blåstes bort. Efter det inga problem med att starta kylskåpet på gasol// sture
 
Toppen