• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Varför skall man bli medlem?

Status
Stängd för vidare inlägg.
F

F.d. 25431

Guest
Hej!

Jag är en nybliven husbils ägare och ny på detta forum. Tack för att jag fick registrera mig. Jag hittar ingen info om varför man skall vara medlem och betala in pengar till klubben. Är det bara för att komma åt de dolda forumen eller får man också annat i utbyte? Är som sagt var ny i detta.



Vh Mattias
 

SirMcLain

HBK Medlem
Inlägg
6.732
Kommun
Spanien
HBK-Nr
4832
Medlemskap
2026
Sv: Varför skall man bli medlem?

Det är som i många andra föreningar. Förutom de dolda forumen kommer man åt lite rabatter. Men det största tror jag för många som är med att man känner en samhörighet att vara med och driva husbils frågor och åka på träffar som erbjuds. 100 kr/år är inte mycket
 
J

Jimbo

Guest
Sv: Varför skall man bli medlem?

Ser att du är från Borås. Där är man snålare än i Småland. En sann boråsare frågar inte vad det kostar utan han frågar kostar det nåt?

Eva

Ha ha....det va ju också ett sätt att säga "Välkommen" på ;-)

Förmånlig försäkring om man åker helintegrerat är ett bra argument bland flera andra!
 

Eva & Hasse 9

HBK Medlem
Inlägg
5.672
Kommun
Mark
HBK-Nr
9
Medlemskap
2024
Sv: Varför skall man bli medlem?

Klart att man ska bli medlem.
En anledning tycker jag är alla trevliga träffar som medlemmarna i klubben ordnar som man då kan anmäla sig till. Där får man möjlighet att träffa andra klubbkamrater under trevliga och gemytliga former. Men man får vara snabb att anmäla sig för dom blir fulltecknade snabbt.

Eva
 

Sussie o Bernt

HBK Medlem
Inlägg
378
Kommun
Ulricehamn
HBK-Nr
244
Medlemskap
2024
Sv: Varför skall man bli medlem?

Det finns 3 medlemmar f.n. i Svaneholm och vi känner i alla fall 1 medlem. Anser mig inte vara snål fast jag är boråsare, men född och uppvuxen i Eva o Hasses nya bostadsort.
 
F

F.d. 25431

Guest
Sv: Varför skall man bli medlem?

Klart att man ska bli medlem.
En anledning tycker jag är alla trevliga träffar som medlemmarna i klubben ordnar som man då kan anmäla sig till. Där får man möjlighet att träffa andra klubbkamrater under trevliga och gemytliga former. Men man får vara snabb att anmäla sig för dom blir fulltecknade snabbt.

Eva

Hej!

Om man betalar för något så vill man veta vad man betalar för.
Går liksom inte att hitta på hemsidan. Men träffar och forum har jag förstått så här långt.

Vh Mattias
 

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Inlägg
6.169
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2024
Sv: Varför skall man bli medlem?

Ja vad får man får 100:- ( 200:- i startavgift iofs men då ingår dekaler) .
Du får som dom skriver tillgång till hela hemsidan och en massa tips på vart man kan finna billiga övernattningar även gratis övernattningar.

Ett flertal har stannat till här hemma och fått el , vatten och övernattning gratis och givetvis fika .

På träffar så knyter man kontakter får vänner och får en massa restips .

Skulle husbilen gå sönder så kan du säkerligen finna en massa matnyttigt här .

Kika ex: här där jag skrev hur man reparerade en vattenkran som fått kabelbrott .
http://www.husbilsklubben.se/forums/t38295/
eller hur man kan dra om värmeslangarna :
http://www.husbilsklubben.se/forums/t43881/
Skulle du inte komma åt och se detta så är det för den delen av forumet är låst .

Alla medlemmar bidrar ju med något och det är en otrolig kunskapsbank här och detta gäller ju då inte bara inom husbilar .

Pajar personbilen fråga det med , du kan ju fråga vad som helst ...

Du får rabatt från olika företag .

Våga "satsa" dom pengarna och är du inte nöjd och vill sluta efter ett år så hör av dej så kan jag bjussa på 1:a året och då har det varit gratis för dej ;) :) .
 

TommyoAnnica

HBK Medlem
Inlägg
22
Kommun
Borgholm
HBK-Nr
9639
Medlemskap
2024
Sv: Varför skall man bli medlem?

Hej!
Jag är också ny här (två veckor) och detta är mitt första inlägg.
Kan bara säga att få del av denna gemenskap och otroliga kunskapsbank är värt långt mer än den hundralappen, har fått så många tips och lösningar här redan så jag får nog greja med husbilen hela våren :msn_laugh:

//Tommy
 

Rolf & Gunilla

FD HBK Medlem
Inlägg
1.160
Kommun
Vadstena
HBK-Nr
2927
Medlemskap
2021
Sv: Varför skall man bli medlem?

Varför ?...ja det är upp till var och en. Men vi blev medlemmar i HBK när vi började fundera på att gå över till husbil. Fick massor av hjälp och råd om vad vi t.ex. skulle tänka på då vi tittade på begagnade husbilar. Sen när vi köpt husbil var vi helt och hållet noviser på allt som rör husbil. Vi fick också då mycket hjälp och råd , samt då vi läste om andras misstag så behövde vi ju inte göra alla själva , utan kunde lära oss genom att läsa om deras misstag.
Vi var så nöjda. Men som grädde på moset har vi träffat bästa vännerna här på HBK . Vänner som vi träffat bara här på forumet ,samt en del som vi träffat öga mot öga. Vi kunde inte ens drömma om att träffa så många trevliga människor ,även ett par från närliggande stad som vi gjort flera härliga utflykter med.
Så för mej som du förstår så finns det 1000 orsaker att bli medlem i HBK.
Välkommen till gemenskapen.
MVH Gunilla
 
F

F.d. 55521

Guest
Sv: Varför skall man bli medlem?

Det är en viktig fråga som MattiasAbon ställer. Jag brukar ofta ställa den frågan oavsett om jag är medlem eller sitter i styrelsen för en förening. Om man inte ställer denna fråga några gånger/år så kommer inte medlemskapet att utvecklas och så småningom dör intresset. Många har blivit förxxx på mig när jag ställt frågan på ett styrelsemöte men svarar man på frågan så kan man se nya möjligheter för föreningen.
Men svar på din fråga. När jag i fjol gick med i föreningen så var främsta orsaken ställplatserna. Jag har bla kollat in transportstyrelsens karta över rastplatser och funnit att i vissa områden saknas det mer eller mindre riktiga rastplatser med möjligheter att ställa upp en husbil för övernattning. Som medlem kommer man åt Ställplatslistan som har väldigt många bra förslag på parkeringsmöjligheter för husbilen.
 

BeRoka

FD HBK Medlem
Inlägg
1.414
Kommun
Hässleholm
HBK-Nr
8559
Medlemskap
2022
Sv: Varför skall man bli medlem?

Ja varför skall man vara medlem den frågan har jag ställt mig många gånger, jag var hbkintreserad länge, men så tänkte jag att jag satsar dom kronorna på ett medlemskap, det var inte stora pengar det rörde sig om, varför jag blev medlem orsaken var nyfikenhet och inte det som många skriver att här är mycket kunskap att hämta, den kunskapen kan jag få i dom andra föreningar jag är med i och jag tycker väl man får viss valuta för avgiften 100 kr, det jag saknar är ven pappers tidning det får jag i alla dom andra föreningarna.
 

Ludde Kuddsson

HBK Medlem
Inlägg
5.929
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1356
Medlemskap
2027
Sv: Varför skall man bli medlem?

Men nu när du fått din nyfikenhet stillad Beroka, kommer du att fortsätta vara medlem då? Du säger ju att du inte har någon nytta av kunskapsbanken.
Eller kommer din nyfikenhet att bestå?

/Ludde
 
F

F.d. 29925

Guest
Sv: Varför skall man bli medlem?

Som förening är det nog så nära bottennapp man kan komma.
Men som en kunskapsbank för husbilåkare är nog forumet den bästa platsen på nätet att söka efter saker och ting man behöver ha hjälp med. Och en otrolig hjälpsamhet i de mest skilda ämnen.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen