• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Varför hjälper man inte varandra i nöd

Bestliner

HBK Medlem
Kommun
Tjörn
HBK-Nr
11647
Medlemskap
2024
Sv: Varför hjälper man inte varandra i nöd

Denna sommar har det varit ett antal individer ute som försökt stoppa förbipasserande och gett sken av att behöva hjälp. Tyvärr har det varit div. bedrägeriförsök och rena rån som blivit resultatet för de som hjälpsamt stannat. Har själv vid fyra olika tillfällen sett dessa individer stående, viftande men kört vidare. Jag tror att många nu inte längre stannar om det inte är helt klart att det gäller en trafikolycka. Detta blir den trista följden av migranternas framfart och jag förstår det och gör likadant.

F

F.d. 52920

Guest

Dom som viftar brukar sällan vara i större nöd (dom både andas och har blod till att vifta med), däremot
en bil/mc som står illa till i diket/skogen är det värre betingat med.

MayoWalle

FD HBK Medlem
Kommun
Årjäng
HBK-Nr
9342
Medlemskap
2023

Tillåts dessa idoitiska inlägg på forumet så ska jag be att få lämna klubben. Sånt här trams hör inte hemma här.
Håller med........vad menas egentligen? Ska vi ha en gräns till Spanien som liknar gränsen till Iran och ska vi ha en gräns till Portugal som liknar den till Cuba. Hänger inte alls med!! För min del så vill jag resa fritt i Europa!!
Trams!

vippen

HBK Medlem
Kommun
Malmö
HBK-Nr
12935
Medlemskap
2025

Inlägget med rasistiska undertoner och efterföljande svarsinlägg raderade.
Jag tycker dom kan vara kvar Det är kul och läsa dessa korkade inlägg.I en annan tråd kan man läsa om folk som tror vi är hotade utifrån vi är fan i mej hotade inifrån

Bestliner

HBK Medlem
Kommun
Tjörn
HBK-Nr
11647
Medlemskap
2024

Takhöjden under markisen är inte alltid så hög som man tror. Jag tillhör också till de som reagerade på ett av inläggen men kan kanske tycka att raderingen kanske var litet starkt. Vi behöver ju inte tycka lika i ämnen och att bli beskyld för rasism händer idag ganska lätt också för den som bara konstaterar bevisbara fakta. En svår gränsdragning kan man konstatera. Min uppfattning är dock att man måste våga ta debatten varför jag valde att besvara inlägget som jag inte gillade istället för att kräva bortagning av dito.
Att tiga brukar ju som bekant uppfattas som samtycke och då jag inte samtyckte svarade jag på inlägget.:)

Senast ändrad:

Arne B

HBK Medlem
Kommun
Trollhättan
HBK-Nr
11633
Medlemskap
2025

Jag trodde detta är en husbilsklubb med intresse kring husbil och resor.
Är inte intresserad av hetsjakt på invandrare mm.
Finns andra klubbar.

F

F.d. 52920

Guest

Förlåt , jag trodde att markisen var där man postade saker som inte måste tillhöra husbilar och resor.
Under markisen har jag fått lära mig massor av saker som berör det
mesta här i livet.
Under alla andra rubriker håller man sig till ämnet under specifik rubrik.
Har jag missuppfattat?
Som jag skrev innan vissa saker går inte att diskutera och av den
erfarenheten så lägger jag ner diskussionen.
Trist efter som jag gillar att höra allas åsikter , något man knappast får
höra på siterna som du rekomenderar.

Bestliner

HBK Medlem
Kommun
Tjörn
HBK-Nr
11647
Medlemskap
2024

Jag trodde detta är en husbilsklubb med intresse kring husbil och resor.
Är inte intresserad av hetsjakt på invandrare mm.
Finns andra klubbar.

Under markisen är det högt i tak och fritt fram för div ämnen. Under åren har här varit mycket intesanta trådar om hundar, LCHF diet, värmepumpar och div olika sociala lekar mm. Om man bara vill läsa om husbilar så går det ganska lätt att unvika att titta in under markisen. Själv gillar jag givetvis husbil men kan också ibland finna saker som är intresant också under markisen.:)

Chippen

HBK Medlem
Kommun
Södertälje
HBK-Nr
12955
Medlemskap
2029

Högt till tak ska man inte inbilla sig att forumet har, då har man lurat sig själv..

Tycker inte inlägg om ex, hundar, värmepumpar och LCHF på ett husbilsforum är ett forum med högt till tak, då har man nog missförstått vad högt till tak har för innerbörd..

Vi vet att detta forum har lågt till tak och vi accepterar det och anpassar vår text därefter..

Trevlig helg:)

Bestliner

HBK Medlem
Kommun
Tjörn
HBK-Nr
11647
Medlemskap
2024

Högt till tak ska man inte inbilla sig att forumet har, då har man lurat sig själv.......................
Vi har tydligen litet olika syn på vad högt i tak innebär. Jag känner mig inte lurad och skriver vanligtvis vad jag tycker utan någon känsla av att behöva cencurera mina alster.
Att vi sedan har ett regelverk som vi följer på forumet tycker jag är bra och står helt bakom. Under markisen finner man ju olika ämnen vilket ibland kan vara ganska roande och upplysande. Det finns många kloka medlemmar som delar sina erfarenheter vilket jag uppskattar och tackar för. Att vi håller oss från ämnen som politik mm tror jag är bra för den allmänna trevnaden. Någon klok man lär under antiken ha yttrat följande.
"Jag delar inte dina åsikter men är beredd att dö för din rätt att framföra dem"
Detta tycker jag är kloka ord men inom vissa gränser som alltid:)

Chippen

HBK Medlem
Kommun
Södertälje
HBK-Nr
12955
Medlemskap
2029

Jag säger ingenting om att vi har olika syn på vad som är högt till tak, men på ett forum som har högt till tak raderar INGA trådar, alla har rätt att utrycka sig utan att bli uteslutna osv.... Det är ett forum med högt till tak..

Jag tycker också att husbilsklubben är kanon och jag kan också tycka att raderingar av vissa inlägg eller att vissa trådar låses är bra, men det är inte högt till tak..

"Ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra, mod att förändra det jag kan och förstånd att inse skillnaden."

Nu är det fredag och fredagsmyset får inte jag framför datorn..
Trevlig helg:)

F

F.d. 29925

Guest

Utan att vara riktig säker misstänker jag att även om det är ett internetforum så finns det en ansvarig utgivare. Dvs någon som har det yttersta ansvaret gentemot gällande lagar och förordningar och kan hamna i klammeri med rättvisan om inte vissa inlägg tas bort.

F

F.d. 55397

Guest

Utan att vara riktig säker misstänker jag att även om det är ett internetforum så finns det en ansvarig utgivare. Dvs någon som har det yttersta ansvaret gentemot gällande lagar och förordningar och kan hamna i klammeri med rättvisan om inte vissa inlägg tas bort.

Helt fel, på internet, speciellt forum och bloggar, kan man bakom olika nick, säga hur korkade och dumma saker som helst, kallas "yttrandefrihet".

Fast i detta församling så har vi missat det där med anonymitet :)

Och på förkommern anledning :*OBS IRONI*

Toppen