• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Varför HBK ?

Rolf & Gunilla

FD HBK Medlem
Kommun
Vadstena
HBK-Nr
2927
Medlemskap
2021
Lite om mina tankar.

Länge tillhörde vi husvagns folket, vår åsikt då var att vi aldrig kunde tänka oss att ha husbil. Vår husvagn hade vi stående på västkusten, på samma plats år efter år i 21 år. Åkte ner varje helg Maj-September (60 mil tur&retur) och trivdes bra med det. Men ju äldre vi blev och barnen växte, så blev det jobbigt med resorna.

Sen steg bränsle kostnaderna, då tröttnade vi , tyckte inte att vi fick ut vad vi ville. Så vi bestämde oss för att sälja husvagnen och sluta med campinglivet. En god vän övertalade oss då att prova på husbil. Sagt och gjort vi köpte en gammal och billig husbil då vi fortfarande inte trodde att det var nåt för oss.

Det tog bara en resa så var vi fast. Nu gick vi med i HBK för att lära oss mer om husbilslivet. Döm om min förvåning en helt ny värld öppnade sig. Genom HBK fick vi råd och tips om allt vi undrade över. Läste här med stor glädje om andras resor, om platsr vi inte visste fanns. När vi ställdes inför problem med vår husbil fick vi genast hjälp.

Genom HBK träffade vi våra bästa vänner som vi nu gör många resor tillsammans med. Som född på västkusten (Falkenberg) visade dom oss nu till ostkusten. Vilket var en ny upplevelse ,helt annorlunda. Vi fick här på forumet nya bekantskaper och vänner, en del som vi träffat andra som vi "bara" känner här på forumet.

Nu är vi inne på vår 3:e husbil och den har allt vi kan önska. Vi längtar efter våren då vi åter igen ger oss ut på vägarna och letar efter nya platser och upplevelser. Ser fram emot att träffa många HBK:are under 2012. Jag har t.o.m. startat en sluten grupp på facebook nu är vi 78 i gruppen. Där skriver vi om vardagen delar med oss av våra erfarenheter, lägger ut bilder på fina platser att besöka ,eller som vi njuter av bilderna.Än så länge åker vi bara runt i Sverige men hoppas kunna åka ut i Europa om några år. Tack vare HBK lär vi oss nu vad vi ska tänka på i framtiden vid utlandsresor.

HBK har berikat mitt/vårt liv till den milda grad jag aldrig trodde var möjligt.

:msn_sad:Därför blir jag ledsen när jag ser allt negativt om HBK som nu florerar på vårt forum. Har upplevt samma tråkigheter inför varje årsmöte. Förstår inte hur dom i styrelsen och web. orkar arbeta vidare, men är jätte tacksam för att dom gör det.

Hoppas nu att forumet efter årsmötet återgår till vara ett forum om allt som rör husbil m.m. igen. Snart är våren hos oss igen och alla vi som inte åker på vintern blir som kalvar på grön bete. Så låt oss nu se fram emot många trevliga resor, träffar och spontana möten.

Mina sista ord här blir : TACK styrelsen, Webbare och medlemmar en stor eloge är ni alla värda.

MVH Gunilla :mh4::bye::bye::bye:

F

F.d. 16416

Guest
Sv: Varför HBK ?

Hej på er Rolf och Gunilla!

Det var många fina ord om husbilslivet och vad det kan ge. Tror varje medlem i klubben
håller med dej i allt väsentligt.

Sitter också här och väntar på våren och att få rulla igång igen.
Ingen vintermänniska, så bilen är nu avställd, men det blir nog vår igen även om det snöar nu.

Det negativa du skriver om kommer nog från samma ursprung, nämligen att vi alla i klubben gillar husbilar och livet runt dessa.

Håller med dej att en del av inläggen har en onödigt hård ton, som du och även jag tycker är tråkigt.
Ta det dock inte så hårt.
Orden blir ofta förstärkta bakom datorns skydd.

Trots min ålder, nog bland de äldre i klubben, tycker jag framtidsfrågorna för oss husbilsåkare och kommande är viktiga.
Jag talar ju inte så mycket i egen sak, om du förstår mig rätt.
Hoppas dock få vara med ett tag till.

Det är några i klubben, som tycker att vi förutom trevligt husbilåkande även aktivt skall vara med och försöka påverka det som sker runt oss, andra tycker inte så utan att andra kan sköta den biten medan huvudparten inte bryr sig alls.
Troligen orsaken till det negativa du nämnde.

Som jag obs jag ser det vore det bra om HBK är med på tåget, så att man även i framtiden får så goda förutsättningar som möjligt för ett fritt husbilsliv.

Kanske även nästa generation då kan skriva lika positiva inlägg som du här på HBK!!!

För övrigt tycker jag ni skall ta husbilen och åka söderut. Trevligt värre att få lite nya upplevelser och intryck.

Roadglider

Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 29841

Guest

Hej
Snälla lilla vänen kan du inte skriv med en mindre text.
Men det kanske bara är jag som har svårt att läsa din text.
jag har inga glasögon .
/Vidhem

Rolf & Gunilla

FD HBK Medlem
Kommun
Vadstena
HBK-Nr
2927
Medlemskap
2021

Hej
Snälla lilla vänen kan du inte skriv med en mindre text.
Men det kanske bara är jag som har svårt att läsa din text.
jag har inga glasögon .
/Vidhem

Texten är nu ändrad. Tack till den som gjorde det, blev mycket bättre. Min syn är lite si och så men ska snart få nya glasögon så det kommer att bli bättre. Hoppas du har lättare att läsa mina rader nu.
Gunilla

F

F.d. 28371

Guest

Rolf & Gunilla skriver om deres liv med husvagn. Jeg har selv husvagn og min husvagn har runde hjul. Jeg har stor forståelse for at de bytte til husbil når deres husvagn kun fungerte som sommarstuga. Men med min husvagn med runde hjul har jeg fått mange tips til reisemål. Det viktigste er at man trives i det man har.

Rolf & Gunilla

FD HBK Medlem
Kommun
Vadstena
HBK-Nr
2927
Medlemskap
2021

Hej på er Rolf och Gunilla!

För övrigt tycker jag ni skall ta husbilen och åka söderut. Trevligt värre att få lite nya upplevelser och intryck.

Roadglider

Tack för dina rader. Visst ska vi ta husbilen söderut men än så länge jobbar jag ,maken är pensionär sen 2 år , jag ska försöka gå i pension tidigare än 65. Det beror ju lite på ekonomin också om man tar ut pensionen tidigare. Tar ett år i taget. Det finns ju så mycket att utforska här i landet så vi är ute så gott som alla helger + 5 v.semester ,från April - Oktober. Vintrarna ställer vi av HB och håller oss hemma umgås med alla barn (5) barnbarn (10) och svärdöttrar / svärsöner. Dom tycker att vi är ute och far tillräckligt under sommaren. Ibland har vi ett eller två barnbarn med oss på våra resor vilket är mycket trevligt.
Ha det gott snart kommer våren.
Gunilla

Gert O.

FD HBK Medlem
Kommun
Trelleborg
HBK-Nr
3579
Medlemskap
2022

Bra Gunilla o Rolf!! Bra!!
Just därför!!!
Ska man vara medlem.
Den här klubben har så mycket att ge genom att så många positiva människor dela med sig av kunskaper om allt som rör husbilslivet.
Hoppas att vi möts någonstans i vår/sommar!
hälsnigar
Gert:bock:

Toppen