• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Varför har vår Bulli plötsligt blivit så mycket dyrare?

Riviera

HBK Medlem
Inlägg
1.058
Kommun
Båstad
HBK-Nr
139
Medlemskap
2024
För 58.000 euro köpte vi vår Bulli för 3 år sedan. Vi har kört 3.300 mil och den värderas nu till 71.800 euro.

Från gårdagens Bild am Sonntag.

1688369482677.png
 

JonasS

HBK Medlem
Inlägg
1.808
Kommun
Växjö
HBK-Nr
9235
Medlemskap
2024
Precis vad min systerdotter med familj insåg och nu har köpt en ny California. Begagnatpriserna var alldeles för höga.
 

PösslRyder

HBK Medlem
Inlägg
138
Kommun
Sävsjö
HBK-Nr
36050
Medlemskap
2024
Otroligt, men sant. Leveranstiderna för nya husbilar, vare sig alkovmodeller eller plåtisar, är fortfarande på en hög nivå - och många nybörjare tror på broschyrerna som inte slutar med att marknadsföra den stora friheten. Och jag förstår det, men vi är dock glada över att ha köpt våran HB som nybil redan år 2018 inklusive 6% rabatt på listpriset :) Det jag undrar över är att det finns fortfarande så många som fokuserar just på VW, trots prisökningarna och trots att VW lyckliggör världen med små eller stora skandaler genomsnittligt var sjunde år. Diesel-bedrägeriet är nu 8 år sen, då blir det dags för nästa överraskningen.....
 
Toppen