• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Varför gnäller vi så mycket

D

Deleted member 11118

Guest
Var idag på vårdcentralen och lämnade prov, vilket jag gör ungefär var 6:e vecka. De öppnar 8, personalen börjar också 8. Så det brukar ta 7-8 minuter innan provtagningen börjar. In stormar då en äldre herre strax efter 8, öppnar dörren till provrummet och skäller ut personalen för att de inte börjat med proverna prick 8. Sen öser han ur sig allt så någon i personalen måste hämta chefen och inte blev han tyst nä då han klagade och gnällde på allt. Han var pensionär och skulle alltså inte till jobb, nu tog jag och några andra tag i saken och talade om för honom att vi inte delade hans uppfattning om vårdcentralen och om sköterskorna. När jag var klar med min provtagning hade han gåt och "skitit" i att ta sina prov.

Snacka om gnällig herre och hur kan man behandla sina medmänniskor som han gjorde. Hade jag varit sjuksköterska hade jag bett honom gå till annan vårdcentral. Han leder än så länge gnällligan för i år och jag tror ingen kommer slå honom

F

F.d. 2591

Guest
Sv: Varför gnäller vi så mycket

Hej

Säg inte de. Den sisste idioten lär inte vara född ännu

Stig. B.

I

Ice-Man

Guest

Jag brukar fundera på om sådana personer har ett trevligt liv?! Det kan väl inte vara kul att gå omkring och vara bitter jämt? Det bästa som finns är väl att träffa glada människor, det smittar av sig, man blir glad själv!

Visst kan man härskna till om man känner sig illa behandlad, men ibland får man ta saker med en stor nypa salt och ha tålamod med saker och folk.

Som sagt, den siste idioten är inte född än och förmodligen mår han själv sämst av sitt beteende.

"Always look at the bright side of life"
Always Look On The Bright Side of Life - YouTube

F

F.d. 50209

Guest

Förmodligen har han nån som skäller på honom där hemma och måste få avreagera sig, en form av vård det med . :twitcy:

F

F.d. 8325

Guest

Även om det inte är ett acceptabelt agerande, så kanske man får ha lite förståelse ..... om nu tex han nu skulle ha en beteendestörning av demens, vilket kan ge oro, ilska, förvirring m.m.
mvh Stig

Toppen