M
MatsFo
Guest
Nu då jag haft min begagnade Frankia 840 -09 ett tag har jag fullt med frågor och en del av dem lyckas jag inte googla något svar på. Här är några om elen.
Kontrollpanelen till EBL 220 ser ju väldigt bra ut och kan visa hur mycket information som helst om batterierna, bara alla förbrukare och laddare går genom den. Men det gör de inte.
Tips och ideér mottages som vanligt tacksamt
/Mats
Kontrollpanelen till EBL 220 ser ju väldigt bra ut och kan visa hur mycket information som helst om batterierna, bara alla förbrukare och laddare går genom den. Men det gör de inte.
- Flera extra 12V uttag som går direkt till batteriet. Varför kopplar man inte dem genom EBLen. Går inte det i efterhand eftersom förra ägaren inte har gjort det, eller hur gör man det enklast?
- Jag har en konstig pryl som delar upp de 2 batterierna med automatik. Den kan ha båda på, eller bara ett av dem. Jag kopplade bort den då jag upptäckte att de laddades så långsamt när de laddades en i taget. Men finns det någon vits med den enheten öht i husbilen?
- Solcellen vet jag att det finns uttag för i EBL men solcellen går på eget system den med. Är det lätt att koppla den till EBL och är det någon vits, eller är det ingen bra idé att ha den på EBL?
- Invertern på 1800W är inte heller kopplad genom EBLen, men där hittar jag ingenstans att koppla den så det kanske inte går?
Tips och ideér mottages som vanligt tacksamt
/Mats