• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Varför elcykel när det finns Niniebot Mini ?

Ronny P

HBK Medlem
Kommun
Borås
HBK-Nr
13439
Medlemskap
2024
Istället för elcykel eller till och med vanlig cykel så har vi införskaffat oss Ninebot mini Pro istället.
Vi använder dom till allt..
Så cykeln hänger alltjämt kvar på cykelstället bak på bilen medans vi åker Ninebot istället, oavsett om vi kör en barnvagn framför eller om man man bara ska ta sej en lite tur för att kika vad byn har att erbjuda..

Det är dessutom fantastiskt roligt att åka också, tekniken är precis som att åka skidor, men man gör det på sommaren och man slipper ju köa till liften också !! :twitcy::yes:

Det bästa av allt... man har båda händerna fria så att man kan ha vinglaset i ena handen och flaskan i den andra.. :D:msn_tongue::msn_hot:

https://www.youtube.com/watch?v=boRPYJ0nQSY

Bilagor

• Ninebot mini pro.JPG
    Ninebot mini pro.JPG
    37,3 KB · Visningar: 12

smålänningen

HBK Medlem
Kommun
Älmhult
HBK-Nr
1442
Medlemskap
2025
Sv: Varför elcykel när det finns Niniebot Mini ?

Cool pryl :yes:. Hur funkar den på grusväg eller campingars ojämna gräsytor?

F

F.d. 54202

Guest

Det måst vara det ultimata sättet att förflytta sig på, från ett stilla sittande kontorsjobb eller dylikt till en aktiv fritid. Perfekt när maten till någon form av diet ska inhandlas, så att vi kan hålla formen, Barn och alla andra ut och rör på er" Nä det går inte batterierna är slut"
Nä då är det nog bättre med cykel eller promenad, det nya är ju att man ska röra på sig minst en gång per dag, och då någon form av ansträngande aktivitet.
Hjärnan aktiveras och mår Bra av motion inte bara resten av kroppen. Man vill och har försök med barn att de ska aktivera sig minst 40 minuter per dag i skolan, om ett par år så kommer det vara obligatorisk med någon form av gympa/rörelse varje dag och för varje elev i skolan.

Men kul grej,,,,,, kanske inte som ersättning mer som nöje!
Lyssna eller läs,
Hjärnstark : hur motion och träning stärker din hjärna
av Anders Hansen

Ronny P

HBK Medlem
Kommun
Borås
HBK-Nr
13439
Medlemskap
2024

Cool pryl :yes:. Hur funkar den på grusväg eller campingars ojämna gräsytor?

Den fungerar hyfsat bra, det är lite teknik att "köra" men efter ett tag så känner man sej ganska avslappnad och man lär sej åka på ett sätt där ojämnheter inte påverkar balansen så mycket

-Men visst några gånger har jag fått springa av den när man gjort något dumt eller kört på något oväntad öjämnhet.. :)

Ronny P

HBK Medlem
Kommun
Borås
HBK-Nr
13439
Medlemskap
2024

Den här verkar vara billigare än en elcykel. 6995 om jag kollade på rätt modell.

Det stämmer dom har sänkt priset i omgångar sedan introduktionen förra året.
Jag tror dom såldes från början för 11.500kr.

Det finns en billigare variant, Men jag är inte säker på att den finns att köpa i Sverige och det är alltså samma modell men den heter inte PRO, och har lite sämre kapacitet på batterierna.

PRO modellen går ju i 18km /Tim samt att man kommer 3mil på en laddning vilket är väldigt bra, för att då kan man ju använda den som ett nyttofordon till och från jobbet till exempel.:yes:

Toppen