I förra veckan var vi ute i S:t Anna i Östergötlands skärgård. Där fanna inga ställplatser. Men eftersom det var väldigt varmt och vi ville inte köra längre, så tog vi in på Tyrislöt Camping. Inna vi dagen efter skulle åka vidare frågade jag i receptionen var jag kunde tömma gråvattentanken. De hänvisade mig till latrintömningen. Då jag försökte förklara att en gråvattentank sitter fast monterad på en husbil, så verkade receptionisten helt ovetande om vad det rörde sig om. Klart var dock att det fanns inget ställe på campingen där jag kunde tömma tanken. När jag frågade efter något ställe där jag kunde fylla på vatten, hänvisades jag till de vattenutkastare som fanns på campingen, men där saknades anslutningsmöjligheter för en slag.
Campingvärdarna motarbetar alla etableringar av ställplatser därför att de menar att husbilarna skall hänvisas till campingplatserna. Men samtidigt verkar de vara helt ointresserade av att tillmötesgå de behov av service som efterfrågas av husbilägare. Nu har jag fått det bekräftat. Vi husbilägare har ingen anledning att ta in på campingplatser.
Möller
Campingvärdarna motarbetar alla etableringar av ställplatser därför att de menar att husbilarna skall hänvisas till campingplatserna. Men samtidigt verkar de vara helt ointresserade av att tillmötesgå de behov av service som efterfrågas av husbilägare. Nu har jag fått det bekräftat. Vi husbilägare har ingen anledning att ta in på campingplatser.
Möller