• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Varför är det fel på polisen??

F

F.d. 25020

Guest
Efter att ha levt 25 år som missbrukare hatade jag polisen men nu efter 22 års drogfrihet uppskattar jag dessa människor dom gör sitt jobb precis som kassörskan på ICA osv. vet vad jag talar om tagit 7 körkort kört påverkad av både alkohol o narkotika stulit o suttit inne men tack vare en skyddsänge har jag inte skadat eller förosakat olyckor i trafiken numera håller jag mig till de regler som finns o accepterar dessa. Mvh 220 Sture i Pajala:yes:

Hallonskogen

FD HBK Medlem
Kommun
Sundsvall
HBK-Nr
1112
Medlemskap
2022
Sv: Varför är det fel på polisen??

Är frågan varför det är fel på polisen?
Jag känner några å dom är de inge fel på.
Inte som syns iaf.

Wberger

HBK Medlem
Kommun
Lund
HBK-Nr
2577
Medlemskap
2025

Starkt Sture..., mycket starkt!

Krister N

Kan bara instämma!

I en demokrati så skiljer man på den lagstiftande-dömande och utövande makten. Polisen får ofta klä skott för saker som inte är deras bord.

Påverkan och synpunkter skall gå mot rätt instans alltså mot politikerna!

J

Jimbo

Guest

En helt riktig analys.

Polisen är de som rapporterar in VAD som hänt (enklare brott upptagna som ordningsbot blir en lagakraftvunnen dom redan på plats).

Åklagaren bereder och utrönar om brott har begåtts, väcker åtal.

Domstolarna värderar de omständigheter som läggs fram i förhandlingen och dömer efter gällande praxis.

Kriminalvården (bla.) verkställer plan för påföljd om det inte bara handlar om ex böter.

Så polisen är ju faktiskt bara en liten kugge i det stora hela.

F

F.d. 25020

Guest

Håller med till hundra procent och tur är väl att dom finns skulle bara behövas mer av poliser har släkt som jobbar inom polisen och dom är verkligen överhopade med arbete samtidigt tack till er alla Mvh 220 Sture i Pajala
En helt riktig analys.

Polisen är de som rapporterar in VAD som hänt (enklare brott upptagna som ordningsbot blir en lagakraftvunnen dom redan på plats).

Åklagaren bereder och utrönar om brott har begåtts, väcker åtal.

Domstolarna värderar de omständigheter som läggs fram i förhandlingen och dömer efter gällande praxis.

Kriminalvården (bla.) verkställer plan för påföljd om det inte bara handlar om ex böter.

Så polisen är ju faktiskt bara en liten kugge i det stora hela.

Toppen