• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Varberg en husbilsvänlig stad

Dennis & Kerstin

FD HBK Medlem
Kommun
Växjö
HBK-Nr
870
Medlemskap
2021
Sv: Varberg en husbilsvänlig stad

När jag var på Getterön förra helgen kostade det 200:-/dygn inkl vatten, tömning grå/svart vatten, el, wifi, dusch, toalett och en stor plats till "mina saker". Visst, det finns mysiga campingar för detta pris....men jag vill träffa andra med husbil och känna gemenskapen samt dela erfarenheter. Sedan kan man ju stå någonstans där det är helt gratis, oftast är man ensam där...nästan. Men.....jag tycker om att stå i flock! Jag känner mig trygg och ingen kan komma och köra bort mig. Jag hatar att behöva ta diskussioner om PB 2 eller TV 3 eller vad det nu heter....jag vill bara njuta och det får väl kosta en del då. Ibland vinner man, ibland förlorar man. Men för det mesta vinner jag i längden! :D

carsten

HBK Medlem
Kommun
Båstad
HBK-Nr
792
Medlemskap
2025

Allrahelst om man har jobbskatteavdrag och kan dra bort skygglapparna, då kan man mysa......

kaj.p

HBK Medlem
Kommun
Varberg
HBK-Nr
7379
Medlemskap
2029

Sorry för mitt dubbel inlägg o kanske kan admin radera det ena :) På Getterön har båtsällskapet ansökt om att få fler platser. Men grannarna har sagt nej då de inte vill ha mer trafik. Event Varberg har också ansökt om att fixa stallplatser. och fått avslag. O det fattar jag med den P platsen är otillräcklig redan idag.

Stig

HBK Medlem
Kommun
Varberg
HBK-Nr
12151
Medlemskap
2025

Såg nu att Du själv givit svaret i ett ovanstående inlägg. Kan hålla med om att parkeringen redan är för liten som den är, arenor och evenemangslokaler borde läggas utanför städerna där man kan ordna ordentliga parkeringsytor.

kaj.p

HBK Medlem
Kommun
Varberg
HBK-Nr
7379
Medlemskap
2029

Träslövsläge är också på G med platser i hamnen Men det ligger fortfarande hos Byggnadsnämnden.

kaj.p

HBK Medlem
Kommun
Varberg
HBK-Nr
7379
Medlemskap
2029

En bra o en dålig Ur Hallands nyheter idag o igår.

Bilagor

• Namnlöst-1.jpg
    Namnlöst-1.jpg
    119,7 KB · Visningar: 6
  • Namnlöst-2.jpg
    Namnlöst-2.jpg
    58,6 KB · Visningar: 4

Labic

HBK Medlem
Kommun
Karlstad
HBK-Nr
717
Medlemskap
2024

Jag brukar övernatta tillsammans med långtradarna på parkeringen utanför färjan som går till Grenå. Perfekt när man skall med morgonfärjan, dessutom är den gratis.

kaj.p

HBK Medlem
Kommun
Varberg
HBK-Nr
7379
Medlemskap
2029

En liten fågel viskade att det är på gång med en ny stallplats längst ut på Getterön igen Dvs 5:e vik :) Så klart kommer det o överklagas :(

janne A

HBK Medlem
Kommun
Orust
HBK-Nr
4160
Medlemskap
2025

Enligt en annan tråd på forumet har nu flygklubben på Getterön fått klartecken att fortsätta sin satsning på ställplatser.

//Janne

Bestliner

HBK Medlem
Kommun
Tjörn
HBK-Nr
11647
Medlemskap
2024

Vi får hoppas att detta är sant med de nya ställplatserna. Det skulle ju ge riktigt många platser ochigen göra Varberg till ett litet husbilsmecka.
Har inte tid att kolla för vi har andra planer för helgen men någon är kanske där och kan uppdatera.
Inom Varberg finns då följande platser (rätta om jag har fel)
Apelviken ställplats
Campingens ställplatser på insidan
Hamnen i centrum
Fågelstationen vi Getterön
Getteröns båtklubb
Flygklubben
Ställplatser inne på och utanför Campingen Getterön
Nu kanske också 5:e vik igen

Inte så illa alls :)

kaj.p

HBK Medlem
Kommun
Varberg
HBK-Nr
7379
Medlemskap
2029

Ja det finns några platser vid ankaret med plus att det finns stora dagtidparkeringar för husbilar vid fästningen Utanför centralorten finns några till.
Bua
Ärsta Vingård
Öströö fårfarm
Åkulla friluftsgård

Träslövsläge öppnade nyligen men tvingades stänga i veckan då grannarna överklagat.
Insändare från dagens Hn Ska husbilar ha gräddfil? | Hallands nyheter - Ordet är fritt

Vad det nu är för skillnad att ha husbilar istället för båtar uppställda på denna yta???

Stig

HBK Medlem
Kommun
Varberg
HBK-Nr
12151
Medlemskap
2025

Man borde nog istället benämna det som Varbergs kommun, av de uppräknade platserna i de två inläggen ovan är det bara en enda som ligger i staden Varberg, de övriga ligger 3- 25 km utanför själva Varberg.

Toppen