• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Var uppmärksam vid obemannade tankautomater

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2025
Ett inlägg om en händelse som jag kopierade med tillstånd av trådskaparen från nordicaudi .
Så fräcka en del kan vara tur att det löste sig men dom kunde ju även satt sig i bilen och åkt .

-------------------------------------------

Tja,
Några varningens ord bara.

En kollega berättade att hennes farsa skulle tanka bilen och väl där så står det redan en bil på andra sidan pumpen, full med unga män varav en står och skall precis börja tanka men håller på och snattrar i mobilen istället.

Gubben trycker in sitt kort, slår koden och börjar tanka. Inget händer.
Kul att tekniken sviker när den behövs som mest. Då slår det honom att killen bredvid har slutat snattra i telefonen och tankar....hmmm.
Gubben blir fly förbannad och kräver att killen trycker in sitt kort i automaten för att skriva ut kvitto.
Inget kvitto kommer ut, men på gubbens kort kommer kvitto ut för "grabbens" tankning.
Gubben kräver hela bilens sällskap på ersättning varpå samtliga skramlar ihop de penningar de har.

Nu gick det ju bra den här gången, men för andra som inte är lika orädda för konflikter så kan det gå mindre bra.

//Niklas

Senast ändrad:
Toppen