• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Var tvättar ni husbilen

StJeP

HBK Medlem
Inlägg
810
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
590
Medlemskap
2024
Sv: Var tvättar ni husbilen

I Helsingborg går det utmärkt, i alla fall med en halvintegrerad, att använda tvätten vid Ramlösagården. Den ligger på Clausgatan, precis intill korsningen med Österleden (väg 111). Fri höjd 2,85. För 100:- hann vi (2 personer) med att tvätta (använde även en extra borste) en ganska så smutsig bil, skölja och vaxa. Dock ej taket. Man köper poletter, går bra att betala med sedel eller kort. / Jeanette
 
F

F.d. 297

Guest
Sv: Var tvättar ni husbilen

Vi har använt Volvos lastbilstvätt tidigare.Nu ska vi snart testa en nybyggd utomhustvätt med plats för husbil återkommer när vi testat.
HaDe Hasse
Det låter bra. Men aldeles för långt att åka för att tvätta bilen. Vi har också problem vart vi ska tvätta bilen. Vi bor i en parhusbostadsrätt så här får vi inte tvätta några bilar. Ute på campingen så har dom stängt av vattnet.
Jag la ut ett nytt ämne just nu här sköt om din bil men vet inte vart det hamnade.
Men det här ämnet är nog ett bra ämne att ta upp.
Det är säkert många som har samma problem med att tvätta bilen.

Anita o Risto i Täby:music-icon::confused::confused::confused::confused::music-icon:;)
 
F

F.d. 297

Guest
Sv: Var tvättar ni husbilen

Fråga på de lokala åkerierna,många har egna tvätthallar för sina lastbilar. Jag använder en sådan där finns både högtryck o stege för tak./Roger.
Tack för tipset ska kolla om vi har sådana möjligheter här i Stockholm det borde vi ha.
Annars får vi ta en tripp upp till Söderhamn för vi brukar vara mycket i Söderhamn. Men suck det blir en dyr tvätt samtidigt ovagjord lika skitig när vi kommer hem.

Anita o Risto i Täby:music-icon::confused::confused::confused::confused::confused::confused::confused::confused::music-icon::wink::wink::wink::wink::wink::wink::wink::wink::music-icon:
 

KuMaNi

HBK Medlem
Inlägg
1.331
Kommun
Emmaboda
HBK-Nr
50
Medlemskap
2024
Sv: Var tvättar ni husbilen

Vi tvättade vår husbil på Volvo i Kungens Kurva igår - fungerade kanon. Kostnaden var också överkomlig 185 kr.
 
Senast ändrad:
F

F.d. 297

Guest
Sv: Var tvättar ni husbilen

Hej på Er! Det lät ju konon billigt. Det kanske värt att ta sig dit. Det var ju inga pengar heller. Klart det kostar ju en slant att åka till Kungens kurva men är ju värt det om man inte hittar något norr om Stockholm. Ska kolla på nätet om man hittar några lastbilshallar som man kan tvätta i. Men andra sidan kan man dra dit om det är torrt väglag så hinner den inte bli så skitig på vägen hem. Var det 185 kr i timmen eller enbart 185 kr?

Anita o Risto i Täby:music-icon::music-icon::yes::music-icon::music-icon:
 

Birglas

HBK Medlem
Inlägg
2.247
Kommun
Stockholm
HBK-Nr
1672
Medlemskap
2024
Sv: Var tvättar ni husbilen

Hej
Caravan Clubs Stockholmssektion har en lista över husbilstvättar på sin hemsida. Hoppas länken funkar.

Birgitta


Husbilstvätt
 
Senast ändrad:

KuMaNi

HBK Medlem
Inlägg
1.331
Kommun
Emmaboda
HBK-Nr
50
Medlemskap
2024
Sv: Var tvättar ni husbilen

Vi samtala med en "busschaffis" som tvätta innan oss - han påstod att alla Volvo lastvagnsverkstäder i Stockholm har tvätthallar. Kolla med Volvo i Täby.
 
F

F.d. 29779

Guest
Sv: Var tvättar ni husbilen

Har hittat en Kärcher utomhustvätt i Halmstad där jag får plats med min bil som är 3,2 m hög, men är lite lång från Kungsbacka där jag bor. Har någon annan en bra tvätt att rekommendera i Göteborgstrakten??

MVH
MrDick:wideeyed:
 

Eva & Hasse 9

HBK Medlem
Inlägg
5.677
Kommun
Mark
HBK-Nr
9
Medlemskap
2024
Sv: Var tvättar ni husbilen

På Qlean i Borås och tvättar vi husbilen. Det funkar alldeles utmärkt. Kostade för oss en hundring, men det beror på hur lång tid man behöver. Gott om plats på både höjd, bredd och längd. Bör vara uppehållsväder.
 

Bilagor

  • Husbilstvätt bak.jpg
    Husbilstvätt bak.jpg
    176,3 KB · Visningar: 17
  • Husbilstvätt fram.jpg
    Husbilstvätt fram.jpg
    152,7 KB · Visningar: 14
F

F.d. 297

Guest
Sv: Var tvättar ni husbilen

Vi samtala med en "busschaffis" som tvätta innan oss - han påstod att alla Volvo lastvagnsverkstäder i Stockholm har tvätthallar. Kolla med Volvo i Täby.
Det låter ju kanon i så fall om denna fusschaufförs har rätt. Vi har Bara en Volvo affär här i Täby har inte sett att dom har någon lastbilstvätt men värt att fråga. Men kanske i Haga Norra i Solna där det är den stora Vovo finns. Men kanske bara är automattvätt då backar Risto han vill tvätta manuellt. Men värt att fråga i alla fall. Kungens Kurva låter kanon bra eftersom vi ofta åker neråt då kan man ju slinka in där o tvätta. Jag får väl ringa runt Volvo i morgon så har jag lite att göra den dagen med. Tack för tipset i alla fall alla tips är bra att få. Vi får väl se om vi kommer närmare Täby med tvätten.

Anita o Risto Täby
 
F

F.d. 4272

Guest
Sv: Var tvättar ni husbilen

Se även tråden Tvättanläggningar//Lotta
 
Toppen