• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Var ta ström till frontkamera?

[Johan]

HBK Medlem
Kommun
Enköping
HBK-Nr
40898
Medlemskap
2024
Nybliven husbilsförare med en Knaus Sky Traveller på Fiat light chassi från 2017. Har köpt en frontkamera som jag tänkte sätta i grillen och ansluta till Pioneer stereon. Jag är lite fundersam på var det är lämpligast att ta strömen till kameran. Strömkälla behöver vara switchad, alltså bara ström när tändningen är på. Funderar på om det kan vara lämpligt att ta från kabeln till cigguttaget? Eller finns det bättre ställen?

Helena & Lasse

HBK Medlem
Kommun
Botkyrka
HBK-Nr
34637
Medlemskap
2025
Nybliven husbilsförare med en Knaus Sky Traveller på Fiat light chassi från 2017. Har köpt en frontkamera som jag tänkte sätta i grillen och ansluta till Pioneer stereon. Jag är lite fundersam på var det är lämpligast att ta strömen till kameran. Strömkälla behöver vara switchad, alltså bara ström när tändningen är på. Funderar på om det kan vara lämpligt att ta från kabeln till cigguttaget? Eller finns det bättre ställen?
Vad tror du om säkringarna till vänster om ratten, bör finnas någon ledig säkringsplats.

[Johan]

HBK Medlem
Kommun
Enköping
HBK-Nr
40898
Medlemskap
2024
Tack för tipsen! Lutar åt att det blir en säkringstjuv på F43 "vindrutetorkare +nyckel" i säkringsboxen till vänster om ratten. Nu ska jag bara hitta en bra väg för kablarna genom torpedväggen.

Toppen