• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Var och testade nya Audi A1 i helgen :)

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2025
Jag var nere i München i helgen och testade den nya Audi A1 som lanseras i Sverige nu i helgen .
Det var en mycket fin bil och dom nya DSG växellådorna är ju underbara det är en typ av automat med "dubbelkoppling" så när man kör på 1:an så förbereds 2:an och man känner knappt växlingarna .
Så här gick det i konbanekörningen lite lugnt : YouTube - Audi A1 Dynamic Drive .AVI (jag kör)
Sen fick vi ut och bränna lite på Autobahn och dom gick bra där också i nästan 200 blås .
Bilarna vi testade var en förserie och skulle skrotas när testens var klara .... Hmmm synd tycker jag .

Hotellet vi bodde på kostade 435 euro/natt och då ingick inte frukostbuffen utan den kostade 31euro extra (vad gör det vi blev bjudna på allt ) .

På kvällen var det förevisning och det var dags och lämna ifrån sig telefoner och kameror så fick man se lite bilar som inte än var publiserade , jag ville behållit kameran .
Flyget upp och ner gick som vanligt ner och upp :) .

En helg som man gärna gör om .

Senast ändrad:
F

F.d. 53074

Guest
Sv: Var och testade nya Audi A1 i helgen :)

Bengt-Åke!
Häftigt, faktiskt! Och jag instämmer - ditt smile sa´ en hel del. Men du måste vara grymt snabb! Flera koner låg ner INNAN du hade passerat!

Kjell (som bara är väldigt sparsamt avundsjuk) :D

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2025

Jo av någon konstig anledning så hade dom lagt ner konerna i slalombanan och den yttersta stod upp .
Som ni ser i slutet så fick vi även jämföra med konkurenterna MiniCooper och en AlfaRomeo och ingen av dom kom "2:a" men Alfan var väl okey men väldigt mjuk sittdyna och MiniCooper gillade jag inte alls , den var hemsk i konbanan .

Vi fick ju även se A1 E-tron (el-bil+wankelmotor) samt A7 och A8 long weelbase .

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661

Det kan väl hända att det skulle kunna vara en fin bil. Men kan den verkligen vara finare än Peugeot 404? Den var ju dessutom bäddbar!

Förresten, har den fungerande ljuddämpare?

Jappe

Senast ändrad:

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2025

Allt på fungerade och det gick underbart dock skall dom skrotas för det var testbilar och av en förserie/provserie .
Om det lät mycket på filmen så är det för att det är en känslig mikrofon .

Toppen