• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Generell fråga Var kan man byta helintegrerad vindruta om man bor i Norrland?

Åsa&Janne

HBK Medlem
Inlägg
1
Kommun
Piteå
HBK-Nr
20344
Medlemskap
2024
En stor spricka i vindrutan måste åtgärdas. Ryds bilglas och Carglass säger nej och hänvisar till Svenska Bussglas AB, men där är han som jobbade med helintegrerad rutor sjukskriven. Finns det någon som vet nån annan? Kan gärna åka en bit neråt landet, Bori Piteå.
 

Ingrid o Pålle

HBK Medlem
Inlägg
6.876
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
3493
Medlemskap
2024
Trodde att Ryds och Carglass är rikstäckande kedjor, och att man då kunde hänvisa till någon kollega i kedjan – kanske t.o.m. hjälpa till och boka.

Men de kanske är franchiseföretag som inte vill gynna konkurrenter...

Kan inte ditt försäkringsbolag komma med något tips?

Pålle
 

JANKRO

HBK Hedersmedlem
Inlägg
5.827
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
854
Medlemskap
2040
Hej, Ryds Norrköping har bytt på min två gånger och mottagaren pustar med ett leende varje gång och vill ha bilen ett dygn.
Men jag bara funderade på, kan det vara så att de har så låga portar så de inte får in husbilar, för det vet jag har gjort att det blivit nobben på en del ställen för andra.

M.v.h. JANKRO.
 

coe

HBK Medlem
Inlägg
290
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
3052
Medlemskap
2024
För några månader sedan kollade jag hos Ryds i Norrköping som JANKRO nämnde. De lagar fortfarande, men byter inte. Jag har fått lite för många stenskott för att laga och hänvisades också till Svenska Bussglas AB.
 
Toppen