F
F.d. 55489
Guest
Jag tänkte köpa en ny GPS, anpassad för husbil. Det verkar svårt att hitta någon som kan leverera. Garmin anger 3 - 5 veckor och TomTom säger "Snart tillgänglig". Någon som vet?
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Jag tänkte köpa en ny GPS, anpassad för husbil. Det verkar svårt att hitta någon som kan leverera. Garmin anger 3 - 5 veckor och TomTom säger "Snart tillgänglig". Någon som vet?
Hej Anders från Knarrevik...
Varför är det bättre att navigera med programmet i en iPad? Kan man lägga in mått och vikt där?
Hej Anders från Knarrevik...
Varför är det bättre att navigera med programmet i en iPad? Kan man lägga in mått och vikt där?
En GPS behöver ingen Internetuppkoppling. Kartorna är gratis så länge man lever. Ställplatser kan man hämta här på HBK tack vare carnival och Sjöberg som fortsätter i carnivals spår. Lätt att mata in koordinater och egna pois. Inga problem med någonting egentligen.
I Navigon kan du lägga in mått och vikt mm (svårt att veta hur mycket man undviker tack vare det, eftersom man inte ser det man undviker).
PS Glömde nämna att i vår bil sitter en fabriksmonterad Kenwood. Den tycker jag är den sämsta navigatorn jag haft. iPad fungerar mycket bättre för mig.
Hej!
Laddade ner sygic till ipaden för att få en stor skärm, vilket behövs numera...
Men döm av vår förvåning när vi på premiärturen ligger ca: 2 mil bakom verkliga positionen och efter 5 mil Låser paddan sig med text" otillförlitlig gps signal" tur att resan skedde hemmavid
Antar att jag måste göra en ny nedladdning....eller någon som vet bättre??
Tacksam för tips!