• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Var fixar man med husbilen i Karlstad?

F

F.d. 25142

Guest
Vi har flyttat från villa och stor tomt och bor nu i Karlstad. Husbilen står på parkeringen utanför huset men jag undrar vart vi ska ta vägen när vi behöver tvätta husbilen. Och om vi kommer hem från en resa och gråvattentanken behöver tömmas. Tar gärna emot tips från er som bor här.

lars o margareta

HBK Medlem
Kommun
Hudiksvall
HBK-Nr
6977
Medlemskap
2024
Sv: Var fixar man med husbilen i Karlstad?

i värsta fall får tappa över i dunkar och bära in det o tömma ,om man inte kan tömma i typ tvättstugan eller grovtvätt ,kolla m fasighetsägaren, biltvätt blir nog att åka till macken eller lasbilstvätt, Kolla med husvagnspoolen i Hammarö,Magnus efterfrågas,PS kommer ni fr Höga kusten??ds
,,

Senast ändrad:
B

Boxer

Guest

Bor visserligen i närheten men i villa. Kan fordonstvätten på Örsholmen vara något?
Nån som vet bättre?

B

bengtoulla

Guest

Hej på er:)
Det finns en stor biltvätt vid Willys parkering där ni kan tvätta bilen,
Om det går att tömma tanken! vet inte men det borde gå eftersom
det är avlopp för tvättvatten,det blir ju samma sak

WillyPe

FD HBK Medlem
Kommun
Karlstad
HBK-Nr
2029
Medlemskap
2023

Jag bor i Karlstad och har en husbil som är 3,05 hög.
Den går inte in i de vanliga tvätthallarna pga höjden. Tvätten utanför Willys är 10 cm för låg. Husvagnspoolen ville inte låta mig använda deras tvätthall. Däremot kan du få den tvättad av personalen i lastbilstvätten på Örsholmen. Men du får inte tvätta själv. De ville ha 600-700 kr. Lite dyrt så jag avstod.
När jag gör servis hos Husbilslandet köper jag en tvättning av dom.
Som du förstår har jag haft lite problem med att kunna tvätta, så oftast är den lortig.
Någon på forumet skrev att han använder duschen, som han skarvar med en slang och drar ut genom fönstret. Det går åt 100 liter. Men tänk på att ta pauser i spolandet eftersom pumpen troligen inte är dimensionerad för att kontinuerligt pumpa ut så mycket vatten. Jag ska prova det i sommar.
Jag är också intresserad av att hitta en tvätthall i närheten som är tillräckligt hög.

F

F.d. 53007

Guest

Branzells verkstad på Örsholmen har en tvätthall.

F

F.d. 25142

Guest

Tack för tips! Lars & Margareta: Vi kommer från Dalsland. Svanand: Tack för tipset om Örsholmen.

Senast redigerad av en moderator:
Toppen