Sv: Var finns vi?
Tack Anders för att du startade tråden som jag gått och funderat på några dagar.
”Var finns vi?” Är en mycket användbar/trevlig/nyttig/kul, funktion.
De flesta medlemmar, inkl. jag själv, har dock markerat en position där de bor, inget fel i det!
Men om jag inte har fattat helt fel, finns denna funktion för att visa var man är med husbilen, i fall man nu har behov av att visa det. De flesta medlemmar som skriver här på forumet är i allmänhet (min högst personliga uppfattning), inte så integritetsbeskyddande att de inte vill visa sin aktuella position när han/hon är ute med husbilen. Problemet är dock att man glömmer av att ändra positionen när man har förflyttat sig. Jag kanske har missuppfattat alltihop och jag vet inte heller om det går att genomföra, men jag vill ändå gärna höra vad expertisen & webbansvariga tycker om mitt förslag:
I vänster kolumn under Avataren kan finnas en möjlighet att ange sin aktuella position, där man befinner sig när man loggar in. T.ex. ”Var finns jag idag?”
Till skillnad från ”Var finns vi?” kan denna positionsmarkering (pluppen) automatiskt försvinna efter 24 timmar och självklart ha en annan färg än de andra plupparna. Positionen kan antingen anges som det är nu, genom att klicka på en GoogleMapskarta eller genom att ange Lat&Long i lämplig form.
Att denna funktion självklart är helt frivillig och inte skall kunna visas för andra än medlemmar, behöver jag väl knappast nämna.
Så långt mina funderingar! Väntar på feedback?
Julian