• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Var finns vi?

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Var finns vi?

Fint å bli minnet på det, jeg hadde glemt å oppdatere i det siste.
I hele vinter har plutten fulgt oss rundt i verden.

F

F.d. 5106

Guest

:( Jag försökte för några veckor sedan, men hamnade hela tiden "Åt skogen"
Nusnäs kanske inte finns i verkligheten :twitcy: men sista natten i Orsa i natt i allafall.

Edit; Nu funkade det :p

Senast redigerad av en moderator:

Amstel

HBK Medlem
Kommun
Orust
HBK-Nr
3309
Medlemskap
2025

Tack Anders för att du startade tråden som jag gått och funderat på några dagar.

Var finns vi?” Är en mycket användbar/trevlig/nyttig/kul, funktion.
De flesta medlemmar, inkl. jag själv, har dock markerat en position där de bor, inget fel i det!
Men om jag inte har fattat helt fel, finns denna funktion för att visa var man är med husbilen, i fall man nu har behov av att visa det. De flesta medlemmar som skriver här på forumet är i allmänhet (min högst personliga uppfattning), inte så integritetsbeskyddande att de inte vill visa sin aktuella position när han/hon är ute med husbilen. Problemet är dock att man glömmer av att ändra positionen när man har förflyttat sig. Jag kanske har missuppfattat alltihop och jag vet inte heller om det går att genomföra, men jag vill ändå gärna höra vad expertisen & webbansvariga tycker om mitt förslag:

I vänster kolumn under Avataren kan finnas en möjlighet att ange sin aktuella position, där man befinner sig när man loggar in. T.ex. ”Var finns jag idag?
Till skillnad från ”Var finns vi?” kan denna positionsmarkering (pluppen) automatiskt försvinna efter 24 timmar och självklart ha en annan färg än de andra plupparna. Positionen kan antingen anges som det är nu, genom att klicka på en GoogleMapskarta eller genom att ange Lat&Long i lämplig form.
Att denna funktion självklart är helt frivillig och inte skall kunna visas för andra än medlemmar, behöver jag väl knappast nämna.
Så långt mina funderingar! Väntar på feedback?
Julian

Roffe1

HBK Medlem (P)
Kommun
Halmstad
HBK-Nr
815
Medlemskap
2025

[
Var finns vi?” Är en mycket användbar/trevlig/nyttig/kul, funktion.
De flesta medlemmar, inkl. jag själv, har dock markerat en position där de bor, inget fel i det!

Så har även jag uppfattat att Var finns vi skulle användas men det kanske är fel?

Jag har också börjat tänka på var och hur man skriver att jag inte är hemma.

Både Var finns vi och expl Dit åker vi ligger ju inte ute över hela internet utan kan bara ses av inloggade medlemmar i HBK.

Senast ändrad:

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Jag har också börjat tänka på var och hur man skriver att jag inte är hemma.

Även om bara inloggade medlemmar kan se att man är bortrest kan det enl. min mening vara avslöjande.

Jag använder Google Latitude för mina närmaste och då kan man i realtid se varandras position på kartan.

Senast ändrad:

Fritz

FD HBK Medlem
Kommun
Finland
HBK-Nr
1737
Medlemskap
2021

Hej alla HBK are . Jag befinner mig nu på de här kordinaterna N 36`48.115 E 21`46.920 Här är det runt 30 grader o soligt från en klar himmel . Har varit här i landet en vecka o stannar här 2 veckor till .Har inte sett en svensk bil på hela resan . Hälsningar Fritz

F

F.d. 55293

Guest

Låter trevligt, tyvärr har vi ingen GPS så var ligger denna antagligen vackra plats?
Sunesson

ps Själva är vi i Motala 5 meter från Göta kanal.

Fritz

FD HBK Medlem
Kommun
Finland
HBK-Nr
1737
Medlemskap
2021

Vi är i Grekland på Finikes camping nära Finikounda . Här är inte nå mycket rusning ännu , har eget vc o duch med egen nyckel så vet dom vilka dom ska städa . Häls.Fritz

Toppen