• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Var finns Euro-kontakt hona för panelmontage?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Inlägg
8.259
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2024
Jag är på jakt efter en Euro- (eller Europa-)kontakt för panelmontage. Jag har letat sida upp och sida ner hos alla tänkbara leverantörer men inte hittat någon än. Det närmaste jag hittat är en som sitter på en inverter:

Eurokontakt panelhona.JPG
Det känns dock som ett kraftigt överpris att behöva köpa en inverter för att kanske kunna plocka ut en chassikontakt från den. Finns det verkligen inte lösa sådana?

Jag sätter nu mitt sista hopp till alla kunniga här på HBK att få tips om var jag skulle kunna köpa en sådan.

//Michael, medlem
 

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Inlägg
8.259
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2024
Tack för de snabba svaren!

Ja, det är en sådan eller liknande jag tänkt mig. En av länkarna innehöll dessutom en länk vidare till svart utförande. Problemet är nog att dessa företag inte säljer en styck till privatpersoner.

Men jag har funderat vidare och kommit på en genialisk lösning. Jag köper helt enkelt en förlängningssladd från Kjell & Co med Eurokontakt hane/hona. Sedan klipper jag lämplig sladdlängd på honan, tar upp ett lagom hål där jag skall montera kontakten och limmar dit den. Klart! Jag såg att de hade en ganska kantig sort i svart som borde gå att trycka in i ett sexkantigt hål med någorlunda passmån och då dölja eventuella missar i håltagningen.

I teorin borde det fungera, får se om det också gäller i sinnevärlden.

//Michael, medlem
 

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Inlägg
8.259
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2024
Nu har jag passat på att beställa en Euro förlängningssladd tillsammans med lite andra grejer så nu återstår det att se om det går att använda denna.

Tack för ert engagemang i frågan, jag återkommer när jag har något resultat.

//Michael, medlem
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen