• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Var dra DEFA WarmUp kabel till kupén: Ducato/Boxer 2016>

MrStrumpan

HBK Intresserad
Inlägg
3
Kommun
Norrköping
Jag ska installera en DEFA WarmUp sats och dra in ett 230v eluttag i kupen för att ha en elektrisk värmefläkt, kupéfläkt.
Någon som vet var jag kan dra in kabeln till kupén, genom torpedväggen? Någon som har det installerad och kan titta hur var den går in?

Typ som denna:
image.jpg
 

NotaBene

HBK Medlem
Inlägg
349
Kommun
Sala
HBK-Nr
33242
Medlemskap
2024
Dom gånger jag behövt dra kablar in i kupén har jag gjort det via startbatterilådan i golvet. Där kan man borra hål (finns bra plana ställen) och sedan gå med kabeln under mattan till valfritt ställe i hytten. Jag har använt slang som dragits upp i batterilådan för att minimera risken att fukt drar sig in där. Dock sitter den väldigt högt upp och skyddat där jag valt att borra hålet. Ska se om jag kan hitta någon bild.
 

Hans.z

HBK Medlem
Inlägg
237
Kommun
Avesta
HBK-Nr
34769
Medlemskap
2024
Har du funderat på att du kanske inte kan ha värme i coupen utan att motorvärmaren drar ström hela tiden, det kanske du inte vill.
Eller drar du in det där utan motorvärmare?
Jag hade just det problemet på en lång VW LT35 buss, kunde inte använda det befintliga eluttaget i coupen som jag ville då motorvärmaren drog 600 Watt och stolpen gav bara 6 Ampere dvs ca 1300 watt, blev inte mycket över till värme inne.
löste det på ett sätt som jag inte vill beskriva här..
 

MrStrumpan

HBK Intresserad
Inlägg
3
Kommun
Norrköping
Nä, ville helt bara sätta in ett uttag för värmefläkt. Men har en annan bil som har båda som du säger. På den sitter nog en grenkontakt på kabeln, så borde väl gå koppla ur den ena där om man vill.
 
Toppen