• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Var är TV masten?

Lars-Erik Jansson

FD HBK Medlem
Kommun
Östhammar
HBK-Nr
7199
Medlemskap
2023
Jag har hittat ett hjälpmedel att pejla in antennen på min husbil vid ny plats.
Finns hos Kjell o Company

Bilagor

• image.jpeg
    image.jpeg
    833,5 KB · Visningar: 21

Dethleffskvalite

HBK Medlem
Kommun
Lomma
HBK-Nr
1035
Medlemskap
2025
Sv: Var är TV masten?

Den burken behöver man inte lägga pengar på. I set-top-boxen eller TV:n så finns funktionen redan. Och då riktar man med hjälp av kvalitén och inte signalstyrkan. Burken mäter endast nivån och det är inte av intresse.

Bilagor

• Signal.jpg
    Signal.jpg
    329,9 KB · Visningar: 15

pekke

HBK Medlem
Kommun
Karlstad
HBK-Nr
11047
Medlemskap
2026
Sv: Var är TV masten?

Signaltrackern fungerar säkerligen jättebra vid montering av fasta antenner på hus, vilket jag även vet att liknande för fasta paraboler gjort, men på en husbil så blir den bökig att använda speciellt om man har aktiv antenn som kräver strömförsörjning för att fungera.

Som BI&BI skriver är Teracoms sida suverän för att hitta bästa masterna där man är, kräver naturligtvis Mobil/dator med internet för att fungera

https://www.teracom.se/privat/tv/

Gå ner till kartan, skriv in ort/adress och man får förslag på kartan om vilka master som är bäst.
Går även zooma in i kartan.

Toppen