• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Var är ni husbilsfolk???

spelman

HBK Medlem
Kommun
Falköping
HBK-Nr
5506
Medlemskap
2025
Har varit ute i helgen. Varit på ett mysigt ställe "Vassbacken" utanför Töeboda. Ligger precis vid Göta Kanal. Men vi undrar var är alla husbilsmänniskor. Har mött ett fåtal som vi morsat på. Var är alla andra??. Börjar ni inte åka förrän de är riktig säsong??

Rolf & Gunilla

FD HBK Medlem
Kommun
Vadstena
HBK-Nr
2927
Medlemskap
2021
Sv: Var är ni husbilsfolk???

Jo visst har vi börjat åka HB. Men nu i helgen var vi på Tättö utanför Loftahammar. Såg en del husbilar som vi vinkade till men håller med om att det inte var så många. Men snart kryllar det av dom ska ni se. Kanske möts även vi där ute på vägarna det behövs ju bara att vi åker åt samma håll eller hur.
MVH Gunilla & Rolf

F

F.d. 1009

Guest

En del av oss väntar på leverans av en ny Kabe HB

spelman

HBK Medlem
Kommun
Falköping
HBK-Nr
5506
Medlemskap
2025

Ser att ni bor i Vadstena. Trevlig stad på sommaren men öde på vintern. Har min mamma o min kusin där, så jag är där mellan varven. Kanske vi ses nån gång i sommar. Vem vet?? Vi har mycket att utforska vad det gäller att resa runt på landbacken i Sverige. Sålde våran båt för ett par år sedan o har blivit husbilsägare. Vi är just nu på prövostadiet för att se om det passar oss. Hitintills tycker vi det verkar mysigt:)

F

F.d. 54858

Guest

jo visst har vi varit ute denna helg,vi har legat i Tosteberga, där var 8husbilar och 2husvagnar och vi hade ett underbart väder hela helgen,träffade trevligt husbilsfolk,hade de mysigt på alla vis.:)

gaisaren

HBK Medlem
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
521
Medlemskap
2025

Vi har varit på McLouisklubbens årsmöte som hölls på Autohallen utanför Alingsås. Efterföljande fest på Lövekulle camping. Helbra helg med märkeskamrater.

ha de..................:music-icon:

Anita / Soren

HBK Medlem
Kommun
Mölndal
HBK-Nr
1018
Medlemskap
2025

Getterön, Varberg och Bua hamn, en natt på varje ställe. Ingen trängsel men snart kommer husbilsfolket ut ur sina hålor och då blir det plötsligen trångt på alla dom populära ställena, säger vi som åker året runt, i alla fall på helgerna. Bilden är från Bua hamn 05.30 i morse (4 bilar totalt)

Bilagor

• 100425 (15).jpg
    100425 (15).jpg
    710,9 KB · Visningar: 16
Senast ändrad:

spelman

HBK Medlem
Kommun
Falköping
HBK-Nr
5506
Medlemskap
2025

Det ser lika öde ut som där vi låg. Lite kul om det är lite mer folk men inte allt för många.:)

F

F.d. 4927

Guest

Väntar på vår nya Pössl For2. Den gamle (bilen, alltså inte jag) tömd på innehåll och städad, så vi väntar tills nya bilen anlänt, men tusan vad drygt det är att vänta!!:(

Lasse

Rolf & Gunilla

FD HBK Medlem
Kommun
Vadstena
HBK-Nr
2927
Medlemskap
2021

Ser att ni bor i Vadstena. Trevlig stad på sommaren men öde på vintern. Har min mamma o min kusin där, så jag är där mellan varven. Kanske vi ses nån gång i sommar. Vem vet?? Vi har mycket att utforska vad det gäller att resa runt på landbacken i Sverige. Sålde våran båt för ett par år sedan o har blivit husbilsägare. Vi är just nu på prövostadiet för att se om det passar oss. Hitintills tycker vi det verkar mysigt:)
Visst är Vadstena en trevlig stad jag har bott här sen 1973 min mans släkt kommer sen generationer härifrån Vadstena. Själv är jag född och uppväxt i Falkenberg. Men trivs mycket bra här vi bor i ett äldre villaområde (söder).
Ni är så välkomna ,hör av er när ni är här så sätter vi på kaffet. Vårt mobil nr: hittar ni under vår profil. Ha det gott och lycka till med husbils livet.
MVH Gunilla :bye::bye:

Kjell & Britt-Inger

HBK Medlem
Kommun
Södertälje
HBK-Nr
4375
Medlemskap
2025

Vi har varit på Laikaträff, som Stendahlsbil hade ordnat. Vi var på Ullareds Camping, ca 25 stycken Laika husbilar. Fint väder och mycket trevliga människor.
Helgen som kommer kör vi till Öland, vi åker redan på torsdag eftermiddag. Det är så härligt att åka Husbil:)
Ha det så bra alla HBK:are.
Catrin och Kjell

HusbilsBjörk

HBK Medlem
Kommun
Trollhättan
HBK-Nr
466
Medlemskap
2025

Jodå man vill ut och åka helt klart men...
Fick byta köksgolvet ute i stugan i helgen, har haft en liten vattenläcka som droppat under en längre tid, så helgen gick åt till att byta golv och bjälklag....
men nästa helg så.... kanske....
mvh Claes
HusbilsBjörk

F

F.d. 29925

Guest

Var på en relativt kort utflykt till en intressant stad i närheten av Hamburg.
STADE, som staden heter har en intressant svensk anknytning, då den från den 14 febr. 1645 och fram till år 1712 hörde till Sverige. I stan finns det till och med en stor, ful Älg i brons.
En mycket pitoresk stad, med en ställplats på gångavstånd till Gamla Stan som är helt omsluten av vatten. N 53,36,10 - O 9.28,00.

(även jag fick avbryta p.g.a vattenläcka hemma.:mad:)

Toppen