• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Var är alla husbilarna.....

Gösta Evén

HBK Medlem
Inlägg
1.856
Kommun
Västerås
HBK-Nr
26664
Medlemskap
2024
På trafikverkets rastplatser har det inte varit några problem att finna en p -plats under mina 45 dagars resa mellan Uddevalla och Karesuando. Just nu står jag i Strömsund. Här var vi fem HB och tre husvagnar i natt. Kanske någon mer som jag inte såg.
 

Largu

HBK Medlem
Inlägg
248
Kommun
Motala
HBK-Nr
120
Medlemskap
2024
....... frågar sig Lidköpingsborna.

På vår egen ställplatskarta har vi 2 ställplatser i Lidköping, vet inte om den här extra ställplatsen under sommaren, är en av dem.

Påminner mig om mitt besök i Göteborg för 2 veckor sedan, där jag övernattade på Göteborgs nya centrala sommarställplats.
Visa bilaga 196706
90 husbilsplatser, men bara 3 husvagnar och 2 husbilar och vi skrev den 15 juli!

Är det i Norrland det fattas ställplatser, trots alla möjligheter till fricamping?

Visa bilaga 196707
Som här i Söderhamn där det är fullt redan tidigt på dagen, varje dag.

TommyD
I Göteborg är det svårt att hitta infarten till ställplatsen du visar bild på. GPSen är till ingen hjälp och det är dåligt skyltat. Infart via Valhallagaten krävs som förupplysning..
 

Tommy Dynér

HBK Medlem
Inlägg
9.045
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024
I Göteborg är det svårt att hitta infarten till ställplatsen du visar bild på. GPSen är till ingen hjälp och det är dåligt skyltat. Infart via Valhallagaten krävs som förupplysning..
Helt riktigt GPS’en bara förvirrar, men i vår egen Husbilsplatsöversikt, står det ”Infart söderifrån via Valhallagatan.”

TommyD
 

Robert-110

FD HBK Medlem
Inlägg
9.389
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
110
Medlemskap
2022
När du kommer på E6/E20, tag avfart 73.
När du kommer fram till Ullevi, tag vänster.
När du ser Scandinavium, tag vänster.
Mitt för Valhallabadet är infarten till husbilsparkeringen.
Eftersom stora ombyggnader sker för Västlänken är andra infartsvägar olämpliga eller blockerade.

Valhalla.JPG
 

tony o nette

HBK Medlem
Inlägg
1.468
Kommun
Gävle
HBK-Nr
17682
Medlemskap
2024
Vi kom till Karlsborg första gången för ca 2 veckor sedan.
Fullt på ställplatsen hos båtklubben och fullt på campingen. Detta var sent på lördagen.
Hittade dock den mysiga SP norr om stan som är en hästgård. Vi var först på plats.
20min senare var det fullt där oxo.
Sent i fredags kom vi tillbaka till Karlsborg och fick sista platsen dock utan el men det går ju att byta dagen efter när ca 25-50% av bilarna dragit iväg.
Igår så blev det aldrig fullt så det syns att många nu avslutat sin semester.
Nu behöver vi nog inte komma till fulla SP längre denna säsong.:)
 
Toppen