Norge ber husbilister vända hem
Norge ber husbilister vända hem och parkera husbilen. Hur går diskussionerna i Norge?
www.husbilhusvagn.se
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
Min tanke är hur vi reagerar om svenska myndigheter skulle föreslå liknande åtgärd?Bara acceptera vad som bestämts.
Våra myndigheter har inte bestämt något om detta än.Relevant eller inte, bara acceptera vad myndigheterna bestämmer.
Det är just en sådan princip som vi ska följa.Relevant eller inte, bara acceptera vad myndigheterna bestämmer.
I mina ögon gör ni ju helt rätt. Att stoppa möjligheten tiil att ni skulle kunna göra just detta - åka ut till en trygg och enskild plats- är att inkräkta på den personliga integriteten och rörelsefriheten vi har.Så länge svenska myndigheter har en ständigt pågående information om hur alla inblandade experter resonerar med varandra, med journalister, politiker o folket, känner jag stort förtroende för hur Sverige hanterar krisen. Alla är kunniga o ärliga. De vet inte allt men säger då det. Just nu behöver vi inte åsiktskjebbel, utan försök att förstå. Själv tillhör jag dem som kallas risgrupp o försöker så långt det är möjligt att hänga med i det som sägs. I morgon tar vi husbilen o går i karantän. Frugan jobbar i sjukvården o har två veckor ledigt. Husbilen blir då en trevlig, trygg o avskild plats att vistas i. Åker till öde platser så man kan vara ute o röra på sig.