• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Vad tycker ni?

F

F.d. 50004

Guest
Idag prövar vi Solviks ställplats den är verkligen fin,vi har promenerat runt här, fina promenadvägar, men det började inte bra, vi checkade in och de sa ta vilken ledig ställplats som helst, vi åkte upp på berget och hittade en vi tyckte var bra. Möbler åkte ut och vi började laga mat ungefär en timme stog vi nog där då en annan husbil kom och sa att det var deras plats, de skulle bara ha den de hadde bara varit ute och åkt.Damen var riktigt ilsk, det var bara att flytta på sig, men brukar man inte markera om man har tagit en plats och åker ut en sväng?

Hasse o Lena

F

F.d. 8470

Guest
Sv: Vad tycker ni?

Det var ingen hyggelig opplevelse. Hvist man drar ut en tur så burde de ha satt igjen ett bord og noen stoler kanskje? Synd at det finnes slike vanskelige mennesker. Stått opp med feil ben kanskje?

F

F.d. 50004

Guest

Honom såg vi aldrig, han satt kvar i bilen, det var bara damen som propsade på

Hasse o Lena

Leif Karlsson

HBK Medlem
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
1751
Medlemskap
2028

Har man lämnat platsen utan att markera den så kan man inte komma och säga att den va min ... Jag hade inte lämnat platsen. vad hade de kunnat gjort? ringa polisen? knappast de har annat att göra .. Hade bara skakat på huvet och satt mig i stolen ..

lars o margareta

HBK Medlem
Kommun
Hudiksvall
HBK-Nr
6977
Medlemskap
2024

Ja vad ska man säga??hade säkert en dålig dag (kanske vanligt) om det nu inte var så att den som hänvisade er gjorde fel!!!!men lämnar man en plats kan den ju inte stå tom , kanske man ska inskaffa en skylt med " upptaget CNT 000"!!

F

F.d. 410

Guest

Eftersom matlagningen var igång så skulle jag nog förklarat för damen att jag har druckit en öl och är förbjuden, enligt lag, att framföra mitt fordon en enda meter. Min fru kör inte och "Lille Fridolf" skulle aldrig få ratta mitt ekipage.

Jag hade stått kvar.

F

F.d. 50004

Guest

Ja kanske skulle vi varit tuffare och stannat kvar. men vi är inte dom personer som vill ställa till med bråk. Men innerst inne är vi fortfarande arga och vi har kommit på saker vi kunde sagt, men men det kanske är lika bra vi gjorde som vi gjorde det är lugnast så.

Hasse och Lena

F

F.d. 50036

Guest

Det värsta är att hur man än gör har damen, eller skall man skriva kärringen, förstört platsen/dagen/rasten!! Är man inte på topp själv kan de vara svårt att skaka av sig liknande påhopp. Låt oss hjälpas åt att inte utsätta våra grannar för detta.

Rulla lugnt Torbjörn

bror.axelson

HBK Medlem
Kommun
Järfälla
HBK-Nr
1072
Medlemskap
2026

Damen i fråga skulle behöva träffa min broder. Han KAN säga ifrån ordentligt och be folk dra åt fanderns och dessutom få vederbörande att verkligen önska sig dit.....
Han är gammal husvagns/husbilsåkare som aldrig stått på en camping och följaktligen fått en del på moppo - typ detta.

F

F.d. 15141

Guest

Hej!!
Håller med de övriga i detta ämne , hon borde skämmas ,tycker mest synd om " Lilla Fridolf " som tappat målföret .Kanske sitter han kvar i bilen och skäms .
:twitcy:

F

F.d. 29925

Guest

För en del år sedan stod vi på campingen i Bernkastel-Kues och våra grannar hade råkat ut för en cykelolycka så de behövde uppsöka ett sjukhus. De glömde tyvärr att markera platsen när de åkte och snabbt var det några som fann den lediga platsen. När jag berättade om bakgrunden och själv ställde ut markeringar var det inga som helst problem att hålla platsen.

Men rent generellt tycker jag att det är ett oskick att "pinka revir" i form av handdukar eller annat otyg. Först till kvarn, och då gäller det att ha säd i säcken, annars får man ställa sig sist i kön.

F

F.d. 53149

Guest

Ja kanske skulle vi varit tuffare och stannat kvar. men vi är inte dom personer som vill ställa till med bråk. Men innerst inne är vi fortfarande arga och vi har kommit på saker vi kunde sagt, men men det kanske är lika bra vi gjorde som vi gjorde det är lugnast så.

Hasse och Lena

Ni är nog som folk är mest (även jag). Det man skulle sagt kommer man på efteråt.
Det är väl samma här på forumet - sitter man i hemmet trygga vrå så är det lätt att
"spy galla".
Gjort är gjort - lägg det bakom er. Det finns så mycket annat som är trevligare att
lägga energi på. Nästa gång vet ni ju f.ö. vad ni ska göra...kanske :)

/Mariarne

Gunillas Kenth

HBK in Memoriam
Kommun
Hässleholm

Vi hade inte flyttat oss i den situationen men vi hade heller inte tagit en markerad plats. Vi har fyra koner från Ullared som vi markerar med, men vi bråkar inte om saken.

Vi träffade på en riktigt ilsken engelsman i Dubrovnic. Han hade kört runt och kollat in en plats, körde de 200 m tillbaka till receptionen, betalade och körde tillbaka till "sin" plats.

Under tiden hade vi parkerat vår bil på "hans" plats, gått till receptionen men när vi skulle betala var den ju såklart upptagen så vi tog en bredvid.

När vi kom tillbaka till "hans" plats levde han rövare direkt utan att fatta att "hans" plats var omarkerad medan han körde och betalade. Det hela löste sig man har har nog inte kommit över det hela ännu.

coe

HBK Medlem
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
3052
Medlemskap
2025

Intressant fråga som har ett antal variabler.

En betald plats tycker jag man kan lämna om man markerat den, även om man är borta timtals. Platsen är ju betald och tagen i anspråk.

En "friplats" kan skapa större bekymmer. Är det okay att lämna den för att ex.vis åka en kort tur för att handla lite? Jag tycker nog det. Skulle jag hitta en tom plats, men grannarna säger att de har bara åkt och handlat, så skulle jag inte propsa på den platsen.

Senast vi var i Trosa kom en som hade turen att hitta en ledig plats. Han sa att han hade hoppats på fler lediga platser. Då skulle han tinga upp en till en kompis, som skulle komma senare under dagen.
Det tycker jag inte är okay.

Toppen