• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Vad tror ni om detta medel?

Lasseboy

HBK Medlem
Inlägg
1.417
Kommun
Borås
HBK-Nr
11736
Medlemskap
2024
Nån som provat?
 

muskatten

HBK Medlem
Inlägg
6.160
Kommun
Malmö
HBK-Nr
6390
Medlemskap
2024
Jag undrar... Skall man spraya på medlet och sen torka.... Vad händer då om man har mikroskopiska gruskorn på lacken.. :rolleyes:

För en del år sedan fanns det vax med färg som skulle "ta bort" repor.... Tror inte att du ens kan köpa den vaxen längre.. :twitcy:
 

Lasseboy

HBK Medlem
Inlägg
1.417
Kommun
Borås
HBK-Nr
11736
Medlemskap
2024
Jag undrar... Skall man spraya på medlet och sen torka.... Vad händer då om man har mikroskopiska gruskorn på lacken.. :rolleyes:

För en del år sedan fanns det vax med färg som skulle "ta bort" repor.... Tror inte att du ens kan köpa den vaxen längre.. :twitcy:
Kollade en video där de tvättade bilen, sedan drog det på detta medel och torkade av. Efteråt hällde de på nån mjölkig vätska som bara rann av utan att lämna nått spår, men kan ju va fejk! Men vore kul om det fungerade.:)
 

Mauristo

HBK Medlem
Inlägg
7
Kommun
Gävle
HBK-Nr
25862
Medlemskap
2024
Brukar dyka upp liknande produkter lite då och då, det har aldrig fungerat långsiktigt, effekten sitter kanske kvar ett par dagar. Det finns många bättre produkter som är ganska lättarbetat och hållbara tex keramisk vax.
 

cosmos

HBK Medlem
Inlägg
200
Kommun
Finspång
HBK-Nr
39269
Medlemskap
2024
Ibland tror jag t.o.m. att sånt som fungerar försvinner från marknaden. Från klädvärlden har jag ett exempel från den tiden jag jobbade på coop eller domus som det hette. Man fick en gång om året köpa ett klädesplagg för inköpspriset dvs halva priset ca.
Köpte en väldigt trevlig kavaj i en modell som var populär på 70-talet, varuhuschefen hade en kostym i samma material.
Det var ett knepigt material stickat. Hette vinson bas och kombi jag hade alltså kombi kavajen.
Det konstiga var att den var väldigt bekväm aldrig skrynklig gick att slänga in i tvättmaskinen och såg ut som ny utan strykning eller andra saker. Vet att jag på en långresa i bilen satt på den för att sitta bekvämt bara att skaka den så såg den ut som den skulle igen!
Naturligtvis försvann den och min gamla kavaj blev för liten det hade något med kilo på vågen att göra. Men jag hade den i många år och alltid lika fin.
Förväntar mej att undermedlet RVS ska försvinna uppköpt och nedlagt av ett jätteföretag.
Det förlänger livet på motor och drivlina.
 
Toppen