• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Vad tänker man göra i Danmark

Per-Åke

HBK Medlem
Kommun
Skövde
HBK-Nr
4819
Medlemskap
2025
Enligt uppgift på bl a texttv och tidningar tänker danskarna återgå till tidigare med gränskontroller av alla från Sverige och Tyskland. Vad innebär det för oss som bara har Danmark som transitsträcka.

Får vi medföra svensk ranson eller tänker de återgå till att bråka om det som de gjorde förut. Tydligen tänker de införa det redan i sommar, men det hörs inte så mycket om vad det kommer att innebära.

Har för säkerhets skull bokat Malmö- Travemünde, som dessutom var absolut billigaste förbindelsen.

Per-Åke

Senast ändrad:

JOE50

HBK Medlem
Kommun
Avesta
HBK-Nr
3974
Medlemskap
2025
Sv: Vad tänker man göra i Danmark

Har ingen aning om tullbestämmelser i Danmark.
Men billigaste överfarten till Tyskland är Finline. Malmö-Travemünde
Tar 9 timmar men dom bjuder på ölen. NÄ! Jag menade elen till kylen på vägen över. :yes:

JOE

F

F.d. 55451

Guest

Total mistolkning af situationen - en hysterivirus' har bredt sig.

Der bliver selvfölgelig ikke nogen vesentlig forskel, - vi Danskere vil som Sverige og Norge begrense personer fra EU østlande med det formål at forringe vort velferd system ved tyveri/ran och överfald i private hem, at passere grenserne.

Vi foretrekker ochså at Skandinaver och centraleuroepere kan overnatte och besøke Danmark som turister uden ran - tyveri.
10 - 20 % som er indesperret i Sønderjylland, op imod den Tyske grense, er fron europeiske öst länder !
Der var penge at spare at gi' gratis färger till Sverige och Norge :twitcy::oops:.

Danmark skal vedblive at vere ett trygt land. :)

Vil Sverige och Norge inte det ?

Senast redigerad av en moderator:

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661

Det här låter som hets mot mot folkgrupp - tjyvar och banditer! Vad säger Grünewaldskan om det? Om någon kommer ihåg henne!

Vad vore livet, Grünewald
förutan pjåsk och dalt?

Anonym

Senast ändrad:

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661

Danska tulltjänstemän är verkligt råa sällar! Trots att jag förklarade för dom, någon gång på det glada sextiotalet, att jag inte ägnade mig åt smuggling så skruvade dom isär min Opel Caravan och letade igenom bilen metodiskt utan att hitta något eftersom jag hade gömt det under batteriet! :D Det var inget allvarligt, det var bara guld! Ett sätt att finansiera resorna på den tiden. Till tulltjänstemännens heder måste dock sägas att dom skruvade ihop bilen mycket snyggt efter inspektionen!

Anonym

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661

Eftersom Danmark är med i EU (för det är dom väl) så torde inte EU-ransonen vara i farozonen. Det blir säkert tillåtet att fortsätta att ta in tillräckligt med alkohol per resa för att supa skallarna av åtskilliga svenskar!

En barriär mot den ökande brottsligheten i Sverigelandet är väl inte fel! Heja Danmark! Viktigt här är att skilja mellan den brottslighet som politikerna redovisar per statistik och den vardagsbrottslighet som polisen varken vill eller kan göra något åt!

Anonym

Senast ändrad:

atina1

HBK Medlem
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
20782
Medlemskap
2025

Hej BredoMobil !
"Citat" Danmark skal vedblive at vere ett trygt land. :)

Vil Sverige och Norge inte det ?
"Slut Citat"

Nääää!
Mvh.

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661

Mycket står på spel här! Lyckas dansken i sin strävan att mota bort brottslingar från Sverige så riskerar många framgångsrika advokater att få mindre att göra! Polisen behöver också brottslingar för att ha något att göra! En stor del av medborgarna lever av brottslingarnas framfart; man kan lätt konstatera att brottslingarna har en stor och viktig uppgift i samhället! Skulle brottsligheten minska, riskerar stora delar av samhället att mer eller mindre slås ut med stora negativa konsekvenser såsom arbetslöshet och misär för tidigare många framgångsrika grupper i Sverigelandet som på sätt och vis faktiskt behöver kriminaliteten för sin bärgning! Har ni tänkt på det?

Anonym

Toppen