Sv: Vad skulle ni satsa på?
Det finns ju en miljon olika svar på den frågan så fundera lite på hur ni kommer använda den.
Bara på sommaren? Vår-sommar-höst eller kanske vintercamping? Skall ni vara ute flera veckor i sträck eller bara weekendresor? Kommer ni stå på campingar eller ställplatser inne i städer eller ge er ut i vildmarken.
Är man lite äldre eller kraftigare kanske man inte vill klättra upp på en stege i en alkov utan vill ha fasta sängar eller en stor dubbelsäng (det vill ju jag med!) som man slipper krångla med att bädda upp och bygga en matplats av då kanske bilen blir lite större.
En ombyggd skåpbil (plåtis) är kanske idealiskt om ni bara är två och hade tänkt er att åka omkring i storstäder och parkera i vanliga parkeringsfickor.
Bil under 6 meter kostar mindre om man åker färjor eller kör broar så det kan man ju ha med i beräkningen.
Jag hade rekommenderat att ni funderade på huvudsakligt användningsområde sen åker till en handlare för att se på lite olika modeller och sen går hem och funderar igen.
Tankar från en amatör som efter två år med husbil blivit lite klokare hoppas jag