• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Vad ska man tro ?

F

F.d. 11846

Guest
Kölis du som är en meckare , vad tror du om detta , kan det vara värt ett fösök,
hela artikeln hittar du på sidan HUSBILSNYTT.SE

MVH. 78,:confused:
03-10-2007
Så ”andas” husbilen lättare

Sportluftfilter förknippar man väl närmast med prestandabilar, men ett sådant filter kan även användas för att ge din husbil bättre kraft.

» Läs mer

F

F.d. 4879

Guest
Sv: Vad ska man tro ?

Ja vad tror jag..? Ett sportluftfilter som dom oftast kallas, dom brukar heta KN filter bla, är ett luftfilter med hög genomströmningsprestanda vad gäller liter luft/min. Dom är dessutom rengörbara (bäst i diskmaskinen när inte hustrun är hemma..) så man behöver aldrig köpa ett nytt. Såna filter använder man på tävlingsmotorer som suger i sig massor av luft och man vill dessutom ha en maximal rening av luften så att det inte kommer in nåt skit i motorn som kostar uppåt 100.000:- bara att renovera.. Att sätta ett sånt filter på husbilen skadar absolut inte men den blir inte bättre eller snabbare av det heller. Den enda det gynnar är den som säljer filtret. Jag hade inte satt i det i min husbil i alla fall även om jag har sådana på min tävlingsbilar och motorcyklar. Nej, håll dej till ett vanligt hederligt pappfilter, du kan dessutom byta det även när husmusen är hemma *L*
Brölet från insugningsljudet du kommer att få då det inte är nån ljuddämpande luftburk kvar kommer att gå dej på nerverna inom max tre mil... I en bil där såna filter är behövliga har man dels proppar i öronen, balaklava över huvudet (en heltäckande flamsäker mössa) och sedan hjälm med hörselkåpor i. Då hör man inte oväsendet..

Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 11846

Guest
Sv: Vad ska man tro ?

Tack för ditt utförliga svar Kölis , de blir nog inte något nytt filter på vår husbil .

Toppen