Bäckis1843
HBK Medlem
Min kompis köpte en husvagn i februari av en handlare (som egentligen är inriktad på husbilar).
De visste att den hade ett trasigt fönster och läckande panna som de lovade att byta samt att vagnen skulle levereras nybesiktigad.
Efter flera månaders påtryckningar kunde han äntligen hämta sin vagn i mitten av juni och ta en premiärtur på semestern.
Då fick han inte igång kylskåpet och fick leva på burkmat i tre dar.
Då bad han mig om hjälp.
Jag fick heller inte igång det....
Han vände sig då till handlaren som lovade att fixa till den och samtidigt byta den trasiga rutan som tidigare "glömts" bort.
Väl hos handlaren fick de inte loss vagnen från bilen då det blivit något fel på handsken.
Efter någon timmes bråkande fick de loss den med hjälp av en truck....
Resten av sommaren gick utan att de hörde av sig...
Han försökte nå dem både via mail och telefon men ingen återkoppling.
I början av september fick han äntligen tag på säljaren som berättade att deras tekniker inte fått ordning på kylen utan att de fått skicka vagnen till en expert på kylskåp som hade fixat det. Men att de inte fått tillbaka vagnen än.
Efter två veckor började han ringa och maila dem igen utan att få svar.
Till dags dato har han ringt och mailat 2-3 gånger i veckan, ibland får han svaret i telefon att säljaren är ute men att de lämnar meddelande till honom, men ingen ringer tillbaka.
Häromdagen började jag också funderade och kollade regnummer och då visade det sig att vagnen är obesiktigad och har körförbud sedan i maj....
Nu börjar han själv bli lätt irriterad.
Han hyr en uppställning i Stockholm för dyra pengar där vagnen stått i tre veckor på åtta månader....
Eftersom han inte kunnat nyttja vagnen har han ju ingen större nytta av sin 6mån garanti som löpte ut i augusti...
Han frågade mig vad han ska ta sig till, men jag vet ärligt talat inte.
Har ni några bra idéer?
De visste att den hade ett trasigt fönster och läckande panna som de lovade att byta samt att vagnen skulle levereras nybesiktigad.
Efter flera månaders påtryckningar kunde han äntligen hämta sin vagn i mitten av juni och ta en premiärtur på semestern.
Då fick han inte igång kylskåpet och fick leva på burkmat i tre dar.
Då bad han mig om hjälp.
Jag fick heller inte igång det....
Han vände sig då till handlaren som lovade att fixa till den och samtidigt byta den trasiga rutan som tidigare "glömts" bort.
Väl hos handlaren fick de inte loss vagnen från bilen då det blivit något fel på handsken.
Efter någon timmes bråkande fick de loss den med hjälp av en truck....
Resten av sommaren gick utan att de hörde av sig...
Han försökte nå dem både via mail och telefon men ingen återkoppling.
I början av september fick han äntligen tag på säljaren som berättade att deras tekniker inte fått ordning på kylen utan att de fått skicka vagnen till en expert på kylskåp som hade fixat det. Men att de inte fått tillbaka vagnen än.
Efter två veckor började han ringa och maila dem igen utan att få svar.
Till dags dato har han ringt och mailat 2-3 gånger i veckan, ibland får han svaret i telefon att säljaren är ute men att de lämnar meddelande till honom, men ingen ringer tillbaka.
Häromdagen började jag också funderade och kollade regnummer och då visade det sig att vagnen är obesiktigad och har körförbud sedan i maj....
Nu börjar han själv bli lätt irriterad.
Han hyr en uppställning i Stockholm för dyra pengar där vagnen stått i tre veckor på åtta månader....
Eftersom han inte kunnat nyttja vagnen har han ju ingen större nytta av sin 6mån garanti som löpte ut i augusti...
Han frågade mig vad han ska ta sig till, men jag vet ärligt talat inte.
Har ni några bra idéer?