• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Vad skådar mitt norra öga?

Fincan

HBK Medlem
Inlägg
951
Kommun
Halmstad
HBK-Nr
21930
Medlemskap
2024
en dj--la massa is förstås, och dyra elräkningar.

På bordet ligger å andra sidan en del reseförslag, närmast till GREKLAND, varpå en massa info inhämtats från när och fjärran.
Men så även MARROCKO. Här finns ju paket rundresor med arrangörer, ex KUGA resor dock med begränsad plats, tror 20-30 husbilar. Man utgår från Tarifa. Det mesta "all inklusive" ca 3800 euro för två och bil på ca 27 dagars äventyr. Inte så dumt kanske om man inte vill köra själv. Ett säkert kort är ju en rundresa runt den IBERISKA HALVÖN. Alltid lika trevligt och charmerande.
Vi precis som många andra ligger i startgroparna bara sprutorna har injicerats , någon gång. Den som lever får se.

åsnan och cittran.jpg
 

A.Borg

HBK Medlem
Inlägg
1.306
Kommun
Partille
HBK-Nr
71
Medlemskap
2024
en dj--la massa is förstås, och dyra elräkningar.

På bordet ligger å andra sidan en del reseförslag, närmast till GREKLAND, varpå en massa info inhämtats från när och fjärran.
Men så även MARROCKO. Här finns ju paket rundresor med arrangörer, ex KUGA resor dock med begränsad plats, tror 20-30 husbilar. Man utgår från Tarifa. Det mesta "all inklusive" ca 3800 euro för två och bil på ca 27 dagars äventyr. Inte så dumt kanske om man inte vill köra själv. Ett säkert kort är ju en rundresa runt den IBERISKA HALVÖN. Alltid lika trevligt och charmerande.
Vi precis som många andra ligger i startgroparna bara sprutorna har injicerats , någon gång. Den som lever får se.
Hej fincan! Jag var i kontakt med kuga på mässan i D-dorf för 3 år sedan och då var dom inte intresserad av svenska husbilar. Då talar jag ändå hyfsad tyska. Mvh Anders Borg
 

Gunillas Kenth

HBK in Memoriam
Inlägg
13.489
Kommun
Hässleholm
en dj--la massa is förstås, och dyra elräkningar.

På bordet ligger å andra sidan en del reseförslag, närmast till GREKLAND, varpå en massa info inhämtats från när och fjärran.
Men så även MARROCKO. Här finns ju paket rundresor med arrangörer, ex KUGA resor dock med begränsad plats, tror 20-30 husbilar. Man utgår från Tarifa. Det mesta "all inklusive" ca 3800 euro för två och bil på ca 27 dagars äventyr. Inte så dumt kanske om man inte vill köra själv. Ett säkert kort är ju en rundresa runt den IBERISKA HALVÖN. Alltid lika trevligt och charmerande.
Vi precis som många andra ligger i startgroparna bara sprutorna har injicerats , någon gång. Den som lever får se.
Just nu kan det inte bli sämre - bara bättre.
 

JanneB

HBK Medlem
Inlägg
1.391
Kommun
Knivsta
HBK-Nr
20110
Medlemskap
2024
Just nu kan det inte bli sämre - bara bättre.
Jag hoppas också på det...

Ibland (fortfarande) dyker upp frågan framför mitt inre ögat om vi inte bara ser toppen av isberget nu... är nästa ekonomiska krisen framför oss pga COVID, ökade reserestriktioner pga ekologiska förändringar, tilltagande politiska spänningar i världen. Det är lite för mycket pessimism i mitt inlägg som jag får skylla på den kalla årstiden. Det finns ändå positiva saker...ljusa tiden blir längre varje dag och solen skiner och våren närmar sig... vaccinationer pågår.
 

Fincan

HBK Medlem
Inlägg
951
Kommun
Halmstad
HBK-Nr
21930
Medlemskap
2024
Hej fincan! Jag var i kontakt med kuga på mässan i D-dorf för 3 år sedan och då var dom inte intresserad av svenska husbilar. Då talar jag ändå hyfsad tyska. Mvh Anders Borg
nog snarare så att efterfrågan är större än tillgången. Språk idag är det minsta problemet människan har, tycker jag, helt andra murar väntar på oss tyvärr.
 
Toppen