• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Vad samlar ni på?

Rolf och Monica

HBK Medlem
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
5639
Medlemskap
2025
Vi har väl en förmåga lite till mans att samla på oss diverse prylar. Vi har fått nog och sedan ett år tillbaka samlar vi på Hälsans Stig i stället. Idag har vi avverkat Hälsans Stig i Gislaved (11 km) och i morgon blir det Gnosjö (6 km). Detta tar ingen plats i skåp och lådor och dessutom försvinner det något kilo då och då.

Ha det så gott var ni än är.
Just nu är vi i Gnosjö och ska delta i Gjutarnatta ikväll.

SirMcLain

HBK Medlem
Kommun
Spanien
HBK-Nr
4832
Medlemskap
2026
Sv: Vad samlar ni på?

Tja! Jag samlar på sprit. Mest Whiskey och Cognac. Men av bara farten slinker det med en massa andra sorter. Problemet är att man dricker mindre än vad man köper så jag börjar få problem med utrymmen i bar och vinkällare. Vin är ett stort problem då flera trälådor börjar bli till åren och skulle behöva luftas.

Kanske dags att ändra samlarobjekt.

Bilagor

• DSC00001.jpg
    DSC00001.jpg
    648 KB · Visningar: 25
F

F.d. 50209

Guest

Ha ha jag började samla på ölburkar av olika märken då jag fick min första lägenhet 1968. Hade total 1200 st som jag flyttade med mig vid tre olika flyttar. Tänkte att detta skulle bli min pension, riktiga plåtburkar med fantastiska motiv mm. Hittade efter 30 år en kille som gav 1100 spänn för allt :(

F

F.d. 29911

Guest

Jag samlar på gamla mobiltelefoner. Kamror. modellbilar
Frun samlar på Nallar stort antal från våra resor ute i Europa och Asien
Det blir nog problem vid en ev, flytt att få med sig allt.

Hälsningar HBK 5081

Toppen