• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Vad innerst in i helsicke har hänt med Aladdin?

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Jag sitter inne i det fina vädret och väntar på ett expresspaket med DHL. Som vanligt tar det tid, längre tid än beräknat. Långtråkigt och plötsligt blir jag sugen på choklad, hittar en Aladdin, öppnar den och ser fram emot en trivsam stund. Men, va xxx, det smakar ju putsmedel! Javisst ja, Aladdin är ju Marabou, var Marabou snarare. Mondelez, ett globalt rövarföretag har köpt Marabou och bytt ut innehållet i pralinerna mot äckliga majsprodukter och annan skit. Jag provade några praliner, vidrig smak på allihop, så långt ifrån flydda tiders Aladdin man kan komma. GB hade fått den här i present. (Det kanske var en ovän!)

Nu förstår jag varför de tog bort trillingnöten. De lyckas inte göra nötter av majs - än!

Aldrig mer Aladdin. Tvi vale - vilken skit!

Jappe

F

F.d. 25109

Guest
Sv: Vad innerst in i helsicke har hänt med Aladdin?

Jo jag har också noterat detta för olika produkter. Min fundering är dock om detta beror på mitt åldrande, dvs jag minns saker från länge sedan och upplevelserna då beror på många omständigheter. Hur varmt var det, vad längtade jag efter, vilka alternativ fanns etc. etc. Redan de gamla grekerna konstaterade att man aldrig kan bada två gånger i samma flod.

Jag köpte en klassisk Champis (läsk) häromdagen och minns de gånger man gjorde likadant som väldigt liten för oändligt länge sedan men samma välbefinnande ville inte infinna sig.

Kanske beror det på min brist på minne, felaktiga förväntningar eller kanske dock, enligt dina teorier Jappe, en helt annorlunda produkt numera

MVH

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Vad innerst in i helsicke har hänt med Aladdin?

Det trodde jag att alla visste hur det amerikanska majsöverskottet idag används i stället för naturliga produkter. Läser man innehållsförteckningarna på många livsmedel idag så blir man ju mörkrädd.

Gör det! Läs inehållsförteckningarna på livsmedel, fundera lite över innehållet, googla på alla tillsatser och egendomligheter som ska efterlikna de smaker som finns i naturliga födoämnen o.s.v. o.s.v.

Jappe

Toppen