• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Vad hittar man Bromsar bak till 508

F

F.d. 5098

Guest
Bakbromsar 508

Har fått problem me mina bromsar bak !! Bakar finns inte att få tag i !!! Har ni någon som limmar nya till 508 D ?

F

F.d. 4879

Guest
Sv: Bakbromsar 508

Det borde absolut inte vara några problem med att få tag i bromsbelägg till en 508. Det är i orginal nitade belägg och har man inte tummen mitt i hand samt nån timme över så kan man borra bort dom gamla och nita dit dom nya. Jag tror att du ska annonsera i Svensk Motorsport då 508 fortfarande är populär i cross kretsar och många ute i landet har dom, dom har säkert delar också. Här i Stockholm så vet jag att Bil och Industribromsar kan limma dit nya belaägg åt dej. Men med tanke på att du har en gammal bil så bör du även skicka med bromstrummorna till firman som ska göra de nya bromsbeläggen/banden. Ofta är såna här gamla bromstrummor svarvade nån gång för att dom har blivit repiga och då måste även bromsbeläggen radialslipas efter trumman diametar, annars kommer dom bara att ta i mitten på beläggen vilket ger i princip värdelösa bromsar. Är något oklart så fråga bara eller ring!

F

F.d. 3778

Guest

Hej! Du kan ringa till Lasses Bromssevice i Ornäs dom kanske kan hjälpa dig ,har hjälpt mig tidigare.
Tel 0243 223110.
Inger O Anders.

F

F.d. 6238

Guest

Hej på Er Vänner.

Skulle vara jätteglad om Du Mairon kunde skicka Din inspelning till You

tube
med ANNA o MIG så man kunde kolla på detta utan bakbromsar.
HA HA: Inte långt till Aprillo.
:twitcy::twitcy::twitcy::twitcy::twitcy::twitcy::confused:

Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 5098

Guest
Nu är det kris !! sökt här och hemma men ingen kan få tag till backar bak MB!! 508 -78 ! Hjelp mig

F

F.d. 5098

Guest

Den inspelningen har inte blivit klar enny !!Goa kompisar ni skaLL Vára på lan i sommar !!

F

F.d. 5098

Guest

Nu är det allvar !! gamla bilar sim vi har kan vara svårt att hitta delar !!!! Men malte - Månsson i Wäxjö kunde fixa bromsarna , Har även delar till anndra märken

Jägarn

HBK Medlem
Kommun
Järfälla
HBK-Nr
1204
Medlemskap
2025
Sv: Vad hittar man Bromsar bak till 508

Hejsan 508 ägare.

Min första husbil var en 508, gick ut och kollade i bilreservdelslådan i friggeboden.
hittade belägg och nitar till ett hjul, vill någon ha dom så är det gratis.

Jägarn:D

Perrovski

FD HBK Medlem
Kommun
Halmstad
HBK-Nr
232
Medlemskap
2022

Hej Jägarn.
Jag vill gärna ha dina reservdelar .Bor i Halmstad men har planer att åka till Stockholm i nästa år ,så om Du vill spara till dess blir tacksam.Har en 508 en 78.
Mvh
Perrovski

bror.axelson

HBK Medlem
Kommun
Järfälla
HBK-Nr
1072
Medlemskap
2026

Hej, kan du inte lämna in dina gamla backar och få nya belägg pålimmade.
Här i stockholmsområdet finns det flera som gör detta jobb bl.a Bromsbandsservice på Avestagatan i Spånga dit vi lämnar via jobbet så också bromsar till gamla trettiotalsbilar, då slipper man nitningen plus att dom slipar in backarna efter diametern på bromstrummorna för att få max anläggning vid bromsning
Lycka till Bror

F

F.d. 5098

Guest

TAck till er all som försökt fixa bromsar I!! Malte Månsson Wäxjö har delarna .

Toppen