• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Vad heter er Navigator?

E

Ebear

Guest
Sv: Vad heter er Navigator?

När vi köpte vår GPS förra sommaren så frågade jag säljaren lite skämtsamt om "hon" hade något namn. Ja svarade han, hon heter Ingrid och sen dess kallar vår GPS för Ingrid.:D
 

EssoJ

HBK Medlem
Inlägg
781
Kommun
Laholm
HBK-Nr
69
Medlemskap
2024
Sv: Vad heter er Navigator?

Hör till dem som gärna vill ha både för- och efternamn så det fick bli Ingrid Garmin (med långt i).

EssoJ
 
Senast ändrad:

Kjellberg

HBK Medlem
Inlägg
219
Kommun
Partille
HBK-Nr
213
Medlemskap
2024
Sv: Vad heter er Navigator?

Tänkte väl aldrig på att ge den något speciellt namn förrän en bekant åkte med, han frågade om vi också hade en vägpapegoja så därefter heter den vägpapegojan och inget annat
 

Hannibal

HBK Medlem
Inlägg
293
Kommun
Båstad
HBK-Nr
308
Medlemskap
2030
Sv: Vad heter er Navigator?

Vår heter MadMan, med tanke på vilka vägar vi försökt köra på.
Stephan
 

Jägarn

HBK Medlem
Inlägg
530
Kommun
Järfälla
HBK-Nr
1204
Medlemskap
2024
Sv: Vad heter er Navigator?

Damen i navigatorn en garmin 660, heter bara "hon".Ex. Nu vill hon att jag kör in på den där skogsvägen!
Nu vill hon att jag tar av på en småväg till vänster när jag åker på E4 mot Uppsala. mm.
Men när "hon" leder oss på rätt väg är hon rätt trevlig.För det mesta är det rätt faktiskt.

Jägarn
 
F

F.d. 29772

Guest
Sv: Vad heter er Navigator?

Vår heter chefen. Den styr och ställer och får den inte som den vill så tjatar den. OBS! Den är just nu en dam men rösten går att ändra så det kunde lika gärna varit en herre ;))
 
Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 52919

Guest
Sv: Vad heter er Navigator?

Våran vill overallt. vi kallar honom "Vill mer"!!
 

Frank Ekman

HBK Medlem
Inlägg
702
Kommun
Horn
HBK-Nr
111
Medlemskap
2024
Sv: Vad heter er Navigator?

Kartina (kart-tina)
Men håller med! Hon kan vara en riktig tjat"tant".
Måste iaf. erkänna att hon är trevligare än den gamla
tanten med samma namn. Hon hade en tendens att bli
lite tvär i tonen efter ett antal felkörningar. Så hon
åkte ut och ersattes av den nuvarande G-760.
 

Lasse-125

HBK Medlem
Inlägg
669
Kommun
Trosa
HBK-Nr
125
Medlemskap
2024
Sv: Vad heter er Navigator?

Vår heter Lotta Lots när de funkar som de ska. Men ibland kan hon få namn som inte passar i skrift här på sidan. Lasse:twitcy:
 

Ludde Kuddsson

HBK Medlem
Inlägg
5.929
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1356
Medlemskap
2027
Sv: Vad heter er Navigator?

Vi har inget namn på vår, däremot så måste jag berätta vilket intryck den gör på vår treårige son. Han sitter i sin bilstol i framsätet jämte mig när jag kör, och första långresan i sommras, så sa han inget särskilt, men sen när vi kom hem, så berättade dagisfröknarna att Emil går omkring och säger en massa konstiga saker, då hade han tydligen "spelat in" alla fraser han hört från GPS:n under resan, och sen på dagis så "spelade" han upp dom igen! När vi förklarade varför han sa så fick dom sig ett gott skratt. Och det festliga var att han härmade både tonfall och röst exakt som GPS:tantens, så det gick inte att skilja!

MVh Annette
 
Toppen