• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Vad har hänt!

Status
Stängd för vidare inlägg.
F

F.d. 6057

Guest
Undrar vart mitt inlägg om led lampor tog vägen! Trampade man någon som själv säljer lampor i styrelsen på tårna eller!

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2025
Sv: Vad har hänt!

Mig veterligt är det ingen i styrelse eller web som idkar handel med LED-lampor. Det är kanske så att du skrivit ett inlägg i något företagsforum och där är det "ägaren" av forumet som sköter modereringen.

Man kan till exempel tänka sig att den som har ett företagsforum för att informera om sina produkter inte gärna vill ha in inlägg som gör reklam för konkurrenterna. En helt naturlig tillvägagångssätt.

Skriver du däremot motsvarande i en allmän ämnestråd så kan företagsforumsinnehavaren inte moderera tråden eller inlägget.

/Michael, HBK Web

Lasse-125

HBK Medlem
Kommun
Trosa
HBK-Nr
125
Medlemskap
2024

Hej! Micke. Om Du satt ett ? Efter vägen i Ditt inlägg och därefter avslutat.Då hde Du fått samma svar. Varför denna fula eftersläng? Sådan vokabulär hör inte hemma här på forumet enligt min mening.Mvh. Lasse :spinny:

coe

HBK Medlem
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
3052
Medlemskap
2025

Hej Micke.
Skriv gärna vad du ville berätta i ett annat forum som webredaktören tipsar om. Jag står i begrepp att byta lampor och vill väldigt gärna få så mycket info som möjligt.
Jag vet inte vad du skrev, men jag ogillar starkt att inlägg bara försvinner om det är för att de innehåller kritik.
Det är ju en medlem som säljer LED-lampor och gör "reklam" i ett företagsforum. Han har fått många lovord för bra produkter till bra priser. Skulle någon ha dåliga erfarenheter av dessa produkter vill jag gärna vilja ta med det i min bedömning av vad jag ska köpa.
Därmed inte sagt att det var i hans forum du skrev, jag hann aldrig läsa det. Om så vore tror jag att han skulle bemöta och förklara ev. kritik mot produkten. Det kan finnas flera förklaringar till varför jag inte gillar en viss vara. Den passar kanske inte helt enkelt för mina behov, eller så har jag kanske valt fel produkt för ett visst ändamål. Detta blir jag då förhoppningsvis upplyst om i ett svaromål på ev. kritik.

Till Lasse-125. Hann du läsa inlägget som försvann? Av ditt svar förstod jag ingenting.

Calle Bonath

FD HBK Medlem
Kommun
Mark
HBK-Nr
1259
Medlemskap
2023

Hej Hobbyist
Jag förstod precis vad Lasse-125 menade trots att mitt inlägg kom fram innan hans.
Jag menade samma sak, fast jag uttryckte det som en fråga.
Mig veterligen är det ingen i styrelsen som säljer Led-lampor, så jag såg Mickes inlägg som ett påhopp.
Calle

F

F.d. 3088

Guest

jag såg mera Mickes inlägg som ett missförstånd:)
Vore tacksam om du Micke skriver en gång till jag är intresserad av ämnet,
kan som en passus berätta att mågapinnen har satt ledlampor som fasadbelysning urtjusigt.

Mvh/Gurra

Lasse-125

HBK Medlem
Kommun
Trosa
HBK-Nr
125
Medlemskap
2024

Hej Hobbyist. Något inlägg har inte försvunnit. Om Du tittar på Numrering av tråden så ser Du att den börjar med #1. Hoppas att mitt lilla påpekande då blir mer förståeligt.
Mvh Lasse.:spinny:

F

F.d. 3088

Guest

Lasse nu grunnade du inte, denna tråd börjar med 1
Men den som försvann finn ju inte längre :D

Gurra

Ragge 358

FD HBK Medlem
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
358
Medlemskap
2021

Fattar ej varför detta ämne ska ältas jag tycker att Mickaels svar räcker.
Jag uppfattade inlägget i morse så som Michael Johansson svarat.(Nu kanske jag skrev för mycket.)/susanne

Senast ändrad:
F

F.d. 15832

Guest

Jag har inga synpunkter på det som varit, men jag har en fråga, när vi ändå avhandlar LED lampor. Finns det led lampor som har ett "varmt" ljus? De flesta jag stött på har ett ganska jobbigt "kallt" blåaktigt sken, som jag inte tycker om alls.

Var hittar man "varma" LED lampor, om de alls finns?

Mvh
Rolle

F

F.d. 3088

Guest

Tror att Kama har tagit in ledlampor (eller skall) i sortimentet om jag inte är feluderrättad

Gurra

Ragge 358

FD HBK Medlem
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
358
Medlemskap
2021

Längst upp på senaste företagsforum har CartagoAnders skrivit lite om lampor där kan du maila till honom o även kolla hans hemsida.
Skall också maila o ställa lite frågor till honom jag kan ju för lite om lampor.

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2025

Jag tar mig friheten att stänga denna tråd som ursprungligen handlade om ett försvunnet inlägg. Svar har givits och att i denna tråd diskutera LED-lampor synes mig vara lite malplacerat.

Lämpligen kan ämnet LED-lampor avhandlas i en ny tråd om just detta ämne, gärna under Ämneskategorin Elförsörjning.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen