• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Vad har hänt med Google?

Wizard

HBK Medlem
Inlägg
4.950
Kommun
Mark
HBK-Nr
5342
Medlemskap
2024
Söker man på Google så är de första 10-15 träffarna man får en massa andra sökmotorer och annat skräp som inte har det minsta att göra med sökordet. TRÖTTSAMT!
Har Google bitit sig i tummen genom att de som betalar mest hamnar överst?
Det är oftast svårt att bena ut vad som är riktiga träffar och vad som är skräp.
En irriterad Wizard.
 

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Inlägg
8.238
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2024
Känner inte riktigt igen problemet. När jag googlar på "Portmeirion" respektive "Falu rödfärg" får jag dessa resultat med Chrome som sökmotor:
------------------
Port.JPG
-------------------
Röd.JPG
----------------------
 

BoEr

HBK Medlem
Inlägg
13.442
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
14243
Medlemskap
2024
Notera: Jag är ingen expert på detta, och jag har aldrig upplevt ditt problem. Plus att jag är ganska våldsam i sådana här sammanhang. Jag skulle göra så här;

Har du råkat byta sökmotor i Chrome? Gå in på inställningar och kolla:

Skärmbild (13).png

Scrolla ner och kolla standard sökmotor:

Anteckning 2019-08-02 195723.jpg

Och du kan kolla vidare: Klicka på Hantera sökmotorer:

Anteckning 2019-08-02 195846.jpg

Jag får upp en massa. Kanske dags att rensa de du inte känner igen? Klicka på de tre punkterna och rensa. Vill du vara försiktig kan du ta en i taget och därefter testa sökresulteten. Men det tar lång tid :(.

Jag skulle döda alla jag inte känner igen och hoppas att de återställs om jag tar bort viktiga sådana.
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Listen bygges automatisk om du besøker en søkemotor. At google har en rad Ad markerte først er ofte irriterende, det er de som har betalt for å komme opp ved forskjellige søkeord.
 

Benny56

FD HBK Medlem
Inlägg
110
Kommun
Linköping
HBK-Nr
18929
Medlemskap
2021
Råkade ut för detta på en dator nyligen. Det hade blivit Yaho helt plötsligt. Bara att byta i inställningar.
 

Wizard

HBK Medlem
Inlägg
4.950
Kommun
Mark
HBK-Nr
5342
Medlemskap
2024
Så här ser det ut när jag söker på husbil.
En massa andra sökmotorer kommer upp först

upload_2019-8-3_10-45-53.png
 

tor-ake

HBK Intresserad
Inlägg
226
Kommun
Österåker
Har inte något vettigt att tillägga men jag kom att tänka på denna videosnutt som kanske får någon att dra på smilbanden:
 
Toppen