• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Vad har du för Husbil?

Kommun
Strängnäs
HBK-Nr
774
Medlemskap
2025
Då jag tittar på senaste versionen av medlemsmatrikeln blir jag förvånad över vad få av medlemmarna som har skrivit in vad dom har för Husbil. Detta gäller fram för allt nyare medlemmar. Det spelar väl i och för sig inte någon roll vad man åker omkring i, huvudsaken är att man trivs. Men jag tycker det är intressant att se om det finns fler som har en likadan bil som jag. Frågan blir alltså! Varför anger du inte vad du har för Husbil?!

Ha det bra i snöyran önskar Lennart med sin Eura Mobil 632 SB

Ami

HBK Medlem
Kommun
Strömstad
HBK-Nr
681
Medlemskap
2025
Sv: Vad har du för Husbil?

Hej Lennart och Marianne!
Någonstans har jag lagt in vilken husbil vi har. Men då jag inte är helt hemma på datoranvändande så hittar jag inte var hos Husbilsklubben.se som det har hamnat. Det skall finnas en beskrivning någonstans. En person från HBK-Webb har svarat mig en gång att om jag mailar honom så lägger han in bilden eller bilderna på bilen.
MVH BOH HBK681

Gunnar

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Kommun
Malmö
HBK-Nr
5
Medlemskap
2040

Hej BOH,

Jag vet inte till vem du skickat bilden, men om du skickar den till min e-postadress så skall jag lägga in den under "Din husbil". gosoft@telia.com

F

F.d. 15719

Guest

Hej Lennart & Marianne
som vi senast träffade i 30 graders värme på Trosa Havsbad - känns väldigt avlägset idag!

Håller med om att det är kul med info om fabrikat på bilarna - det går ju att skapa små undergrupper (subkulturer?) där man kan hjälpa varandra med märkesspecifika problem och lösningar. Minns t ex nåt om Fiat .... som var en följetong.

Själv funderar jag på att framåt våren inventera hemmabyggebeståndet i klubben, finns ju en massa annat än chevor i garagen och bilda en hembyggsförening (!).

Snart är det vår! :)

/elisabeth

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022

For de som ikke har oppdaget det ennå, øverst på skjermen står det "Min Husbil" - trykker en på dette kommer en inn i Våra husbiler, her kan en velge søk på biler, mitt garage (hvordan andre ser info om din bil) og "Hantera min Husbil" - Velg det siste og du kan legge inn ny bil eller redigere på den du har lagt inn pluss at du kan redigere hvilke bilder som skal finnes, maks 6 bilder av bilen.

F

F.d. 53000

Guest

Vi har en Dansk husbil byggd i Lökken Danmark ,R C Travelcamp 550 1989 års modell den är regad för 5 personer men vi har byggt om den så att den passar Yvonne o mig vi skall lägga in en bild så småningom så jag återkommer. Hälsningar Yngve o Yvonne

PatricS

HBK Medlem
Kommun
Umeå
HBK-Nr
2899
Medlemskap
2024

Ingen HB - ännu.:cool:

Hoppas ha en "Plåtis" innan sommaren -09. :)

Nyfiken

FD HBK Medlem
Kommun
Nyköping
HBK-Nr
1298
Medlemskap
2021

Hej! Jag vet inte var jag skall skriva vad för bil vi har, har hittat var man skriver reg nr men inte vilken för bil.
Mvh Frank

Gunnar

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Kommun
Malmö
HBK-Nr
5
Medlemskap
2040

För att lägga in sin husbil så klicka allra överst på "Min husbil" och välj sedan "Hantera min Husbil" och fyll i uppgifterna.

Rolf & Gunilla

FD HBK Medlem
Kommun
Vadstena
HBK-Nr
2927
Medlemskap
2021

Hej på er.
Jag har just nu lagt in uppgifterna om vår husbil i "garaget".
Vi har just köpt en Fiat/Eura Mobil Sport 2,5 tdi -97 med en
himla massa extra utrustning. Tyvärr kom vintervädret med
full snöstorm dagen efter att vi hämtat den. Så vi har bara åkt
från firman och hem (3 mil) än så länge. Men hoppas kunna ta
en sväng nästa helg.
MVH Gunilla HBK nr 2927

V-backen

FD HBK Medlem
Kommun
Stockholm
HBK-Nr
2987
Medlemskap
2021

Orsaken till att jag för närvarande har en blommande hibiskus som avatar-bild är att vi ännu inte har skaffat oss någon husbil. Jag gick med i HBK för ca en månad sedan, med syftet att försöka skaffa mig/oss så mycket kunskap som möjligt, innan vi slutligen bestämmer oss för vilken HB-modell och fabrikat vi ska köpa.
Har upptäckt att det finns jättebra men mycket utspridda erfarenheter, tips och idéer i otroligt många trådar. Det krävs faktiskt rätt många timmar för att läsa igenom alla trådar med inlägg som kan vara till nytta för oss HB-nybörjare.
Tror att vi inte är ensamma om att vara i detta läge och ha hela nybörjarupplevelsen framför oss.
HBK är en guldgruva för oss nybörjare.
Tids nog ska även vi i detta forum informera om vilken husbil det slutligen blev.
V-backen

Toppen