• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Vad händer i Västervik?

coe

HBK Medlem
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
3052
Medlemskap
2025
Jag åkte förbi ställplatsen vid hamnplanen i Västervik idag. Stora delar av området var inhägnat. Det såg ut som att ställplatsen fortfarande var öppen, men det stod inga husbilar där. Däremot hade 4-5 st parkerat på den allmänna p-platsen där hamnplanen smalnar av mot centrum. Det verkar vara någon byggnation på gång, och då ryker kanske den platsen också.
Någon som vet mer?

F

F.d. 25246

Guest
Sv: Vad händer i Västervik?

Riksbyggen uppför nya hus där. Åker ner i dag o kollar om det dammar mm. Med tiden skall allt bebygggas så ställplatsen försvinner nog. Har påpekat detta till kommunen men intresset är svalt....

Var i Mariestad i somras vilket föredömme!!! har tippsat komunen om deras arbete.

Mikkeman.

F

F.d. 25246

Guest
Sv: Vad händer i Västervik?

Nu har jag kollat. Husbilsparkeringen är precis som vanligt det som är inhägnat är Riksbygges mark där planer på att uppföra nya bostäder planeras men inget är i gång. så det är dammfritt... Men som alltid finns det dom som missbrukar allt och parkerar där dom ej skall. I dag var det tre husbilar på rätta stället.

Parkeringens läge är mycket okej men lite för tätt för min smak det blev lite bättre i år när dom sneställde en del platser för stora fordon. Men mycket finns på önskelistan jag trycker på så gott jag kan.
Mikkeman

Toppen