Sv: Vad gör ni just nu?
Jag sitter och njuter av helgen som var i minnet.Jag älskar husbilslivet men har en man som är ljummet inställd....
När jag försöker få honom nämna NÅGOT som är positivt med husbilsägande kommer det:
Våra Norrlandsresor på semestern med fiske och naturupplevelser!
Den här helgen tänkte jag överraska honom så jag köpte en massa godsaker att äta och
sa att vi skulle ut till hemligt resmål.
Vi startade resan och jag satt med kartan framför mig för att guida honom med vägval.
Tyvärr hamnade vi i lååång kö i nästan en timme så det var kolsvart ute när vi närmade oss
slutmålet.
Jag hade vi det här laget letat upp alternativa ställen att stanna vid men maken var envis.
Hade vi ett mål så skulle vi åka dit!
Så i becksvarta mörkret letade vi efter Sågåstjärn vid Malingsbo.
Hade turen att några tänt marschaller och eld som syntes från vägen så vi fann platsen.
Stannade lite ifrån de andra och då var klockan ca 20.45.
Vi åt något litet och tog varsin öl sedan var det läggdags, vi var båda helt slut efter idogt
avsökande efter älgar och annat vilt efter vägen.
Morgonen därpå vaknade vi till strålande sol och när vi gick ut upptäckte vi vilken ljuvlig plats vi funnit med vattenbrynet allldeles utanför dörren.
Efter frukost och liten promenad runt området så var det dags för kaffe och melodikryssande på chatten, vi medverkade via SMS till Hianders.
Satt ute hela förmiddagen och bara njöt, SÅ vackert!
Jag trodde maken skulle fiska men han ville bara ta det lugnt.
Jag började få lite myror i baken då jag visste att Kanon-Kurt i Ludvika hade mässa.
Så snälla maken säger: OK, vi far dit så kan vi återvända hit efteråt.
Jag säger bara: han är bara för go! Det är kärlek det!
Så vi for iväg och jag fick se Kabes nya varianter,Eura och Adria fanns också.
Var ju inte till Elmia i år.
Fanns flera jag kunde tänka mig, tyvärr inte vår plånbok.
Men drömma kostar ingenting och på tillbakavägen säger jag:
Vår får duga, dessutom är den betald!
Nja, säger maken....den är för trång för oss.
Hoppsan!!!!!
Vi får väl drömma några år till men kanske blir det någon "ny-gammal" bil så småningom?
Vi åkte tillbaks och "vår plats" fanns kvar så det var bara ut med möblerna igen
och brassa käk.
Tog fram vår Muurikka, gjorde eld och anrättade kotlett,potatisklyftor och grönsaker med "bea" i det fria.
Smakade kalasbra!
Hade sedan Skipbo-duell som avslutades oavgjort.
Vi åkte hem dagen därpå och ställde upp "Pärlan" på nya parkeringsplatsen.
Inhägnat,larmat och bevakat med hund.
Kalasfin plats!
Frågade maken hur han tyckte vårt resmål varit: Toppen, sa han.
Blir nog fler vändor dit!
Marina