Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
HejStartar en ny tråd för att bara skriva av sig om vad vi håller på med just nu - inte nödvändigtvis husbilsrelaterat alls.
Har badat och klippt en lätt vanvårdad Saga idag. Vanvårdad pga vår husförsäljning/husköp - har helt enkelt inte haft tid att bada och klippa på drygt 8 veckor. Det märktes. Det tog någon timma att bara borsta ut pälsen före badet! Nu är hon renoverad och nästan i skick som ny.
Har idag oxå kommit ett stort steg närmare husbytet. Efter besiktningen har köparen accepterat protokollets fel med en prissänkning på 10.000kr och därmed accepterat köpekontraktets alla villkor.
Problemet som besiktningsmannen upptäckte var att byggaren använt häftklammer i pappen under takpannorna. När dom klammorna rostar bort återstår små hål i pappen där vatten kan läcka in. Utan åtgärd lär detta förkorta takets livslängd med ca 10 år - från 45 till 35 år. Rekommenderad åtgärd är att plocka bort takpannorna och måla över alla klammor med tjäremulsion. Eftersom detta bör göras sommartid i torrt väder sänkte vi priset i stället för att försöka åtgärda själva.
Nu återstår att besiktiga det hus vi vill köpa i Bromölla http://www.hemnet.se/beskrivning/hemnet/468617. På måndag ska besiktningsman och sotare titta på hus respektive murstock/kamin. Om dom inte upptäcker något alarmerande köper vi det och flyttar till skåne.
Med den prisskillnaden mellan det vi säljer och det vi köper har Viola oxå råd att gå i pension i förtid så att vi kan får mera tid för husbilsåkande.
Maybe, but too late. Affären gjord. Det känns helt OK för vår del.Hej
Kolla när detta är gjort med klammrorna för det var godkänt för ett antal årsen
Önskar dej ett stort lycka till med din operation.sitter och funderar på vad min Fru skriver på sin blogg,och tänker på vad skönt det ska bli med operationen av min onda rygg om 2 veckor.För nu gör det faktiskt ........ ont!!!
per 891/
Just nu sitter jag och läser i denna tråd är på jobbe det blir ingen Elmia mässa i år jobbar hela helgen på måndag är det frivecka