• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Vad göra?

Lundsholm

HBK Medlem
Kommun
Torsås
HBK-Nr
11560
Medlemskap
2027
Sv: Vad göra?

Ser inte ut som nåt jag någonsin fått från Apple, fel layout och grafik, så... Dessutom brukar väl dit namn eller användarnamn finnas angivet i samband med att du ska verifiera. Jag skulle raderat omgående och även tömt papperskorgen. Men det finns expertis på forumet som säkert kan vara ännu tydligare och säkrare på vad det är. Lycka till!

Senast ändrad:

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Varning för falska Apple-mejl

Får du ett mejl där du uppmanas att uppdatera ditt Apple-ID bör du vara försiktig. Det hela handlar nämligen om ett nytt försök till nätfiske.

Titt som tätt försöker kriminella element lura godtrogna internetanvändare att uppge sina lösenord genom att skicka ut mejl som ser ut att komma från en pålitlig källa. Fenomenet kallas för nätfiske (”phishing”) och har vuxit lavinartat på sistone.

De senaste dagarna har ett antal av våra läsare fått ett mejl som påstås komma från Apple Support. Inuti mejlet finns en uppmaning att uppdatera Apple-ID genom att klicka på en länk.

Får ni det här eller liknande mejl i inkorgen bör ni absolut inte klicka på bifogade länkar. Skulle det vara på det viset att ert Apple-ID är knutet till ett bankkort kan ni annars ställa in er på att förlora era sparade slantar.

På Apples webbplats finns information om hur du kan kontrollera om ett mejl kommer från Apple eller ej.

MatsJ

FD HBK Medlem
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
14089
Medlemskap
2021

Fick nyligen en annan variant men kastade det direkt pga avsändaradressen som uppenbarligen inte var från Apple (se uppe till vänster på bifogad skärmdump). Oavsett äkta eller ej bör man aldrig klicka på lösenordslänkar direkt i mail utan alltid gå via sajten om uppgifter ska anges.

Bilagor

• Apple Support.jpg
    Apple Support.jpg
    41,3 KB · Visningar: 12
Toppen