• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

vad gör ni denna helgen ?

F

F.d. 55464

Guest
Vad gör ni denna helgen som kommer,alla ni därute ?
Vi skall besöka Ronneby Havscamping 2 dgr.
Frugan jobbar nästa vecka, så på lördagen drar vi till Öland 10-12 dgr,sedan till Gotland ungefär lika många dgr.

F

F.d. 55370

Guest
Sv: vad gör ni denna helgen ?

På lördag drar vi till Italien 10 dar sen drar vi till Kroatien 1 vecka.:spinny:

maro

HBK Medlem
Kommun
Halmstad
HBK-Nr
815
Medlemskap
2025

Vi står just nu på Ystadplanen - solen skiner och här är många husbilar. Sen blir det nog Kåseberge (får inte missa denna fina fiskaffär) och därefter Blekinge och Öland runt.

Ha en skön sommar alla!:)

F

F.d. 50195

Guest

Tänker åka till Östra Hedtjärn ovanför Ludvika och sätta mej i en stol med en öl och kasta ut flötet, tar nog med en bok också.
Någon som varit där, är det ett bra ställe? kan man köpa fiskekort i automat fortfarande? /Jerry

F

F.d. 55464

Guest

Snickarn !
Blir inte det stressigt att köra så långt och hinna med allt ( jag är novis i detta,därav frågan)

Mita o Stig

HBK Medlem
Kommun
Halmstad
HBK-Nr
1105
Medlemskap
2025

Vi åker på lördag morgon till Tyskland och startar med inhandling på pråmen och sedan Rugen och därefter blir det väder och vind som styr.

Ha en bra sommar och kör försiktigt

F

F.d. 55464

Guest

Tack alla, för svaren, på min nyfikna fråga ! Sköt om er.

F

F.d. 55334

Guest

Grattis, Ing-Marie och Kaj
för då har ni prickat in två pärlor!
Har nu varit på Öland och Gotland och efter hemkomsten vet man alltid vad man borde ha tagit reda på innan och sett när man var där. Men visst är Sverige fantastiskt!!
Träffade som hastigast och helt apropå ett franskt par vid Nabbelund - han hade Il´ya på sin tshirt så det var ju inte så svårt att gissa och de sade att Sverige är fantastiskt - vad de sade om Frankrike ska jag inte återge för jag gillar nog Frankrike i vissa delar i alla fall.
Hoppas ni får en superfin vistelse på båda öarna!!
Agneta W:yes:

PatricS

HBK Medlem
Kommun
Umeå
HBK-Nr
2899
Medlemskap
2024

Rock- och Country - tillställning på Gumboda Hed emellan Umeå å Skellefteå. :)
Dålig hemsida
GUMBODA HED COUNTRY
Euskefeurat eller va de nu heter å The Refreschments mfl. :)
Plåtisen + några vänner med HV.

Gunillas Kenth

HBK in Memoriam
Kommun
Hässleholm

Skurup - Ystad - Österlen

Sen drar vi oss mot Skanör-Falsterbo och stannar där några dagar.

Bilagor

• 28.JPG
    28.JPG
    16,1 KB · Visningar: 463
Senast ändrad:

spiiken

FD HBK Medlem
Kommun
Mölndal
HBK-Nr
17788
Medlemskap
2022

Vi åker på söndag till Kiel och ankommer ruegen på tisdagen vi kan kanske ses hälsningar Billy o Petra :spinny:

T

Teddi

Guest

Vad gör ni denna helgen som kommer,alla ni därute ?
Vi skall besöka Ronneby Havscamping 2 dgr.
Frugan jobbar nästa vecka, så på lördagen drar vi till Öland 10-12 dgr,sedan till Gotland ungefär lika många dgr.

denna helg skickar ja en stor hälsning till ronneby havscamping,,:msn_kiss::msn_flower:de du!!

ha de kaj-ingmarie...

teddi,,

Rolf och Monica

HBK Medlem
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
5639
Medlemskap
2025

Har just anlänt till platsen vid reningsverket i Ystad och här står många husbilar! Skall gå runt och kolla om jag träffar någon HBK:are här.

Nu kan jag konstatera att vi är minst 8 st HBK:are. Vissa har vi hälsat på och vissa var inte hemma. Vi har det underbart här. Ny ska det bli Ystad by cykel!

Senast ändrad:
F

F.d. 52943

Guest

Står på "Gröna Fläcken" strax norr Kongsberg (HBK stlpl). Helt plötsligt dyker det upp en fransk gruppresa - 20 husbilar i kolonn!

Här är gott om plats så jag förstod inte riktigt varför en av dem försökte tränga sig in på de dryga 3m som var luckan till nästa bil - hamnade så att jag nätt och jämnt kunde öppna bodelsdörren...

Jag gick ut och såg allmänt missnöjd ut - försökte kommunicera men dom pratade bara franska. Han förstod dock mitt missnöje och flyttade sig -- 80 cm till höger. Ägaren till nästa bil tyckte nog att det var närgånget - han gick ut och fällde in backspegeln. Dom stod då ca 20 cm från hans bils vänstersida.

Till slut insåg dom nog att det blev för tajt, och åkte bort ett 50tal meter. Där var det jättegott om plats.

Fattar inte riktigt hur dom tänkte....?

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022

Fin plass, har brukt den mange ganger - nærmeste tømmested for toa og gråvatn er på Shell Express i Kongsberg. Var på Kongsberg selv for 2 dager siden, men brukte en annen stellplats.

Franksmennen kommer en tur hver sommer for en eller to netter, har også truffet på gjengen.

Chess

HBK Medlem
Kommun
Kalmar
HBK-Nr
5012
Medlemskap
2025

vi är i Tranås vid sjön sommen. Kommer ni till Öland kan vi kanske ses, vi är från Kalmar.

Toppen