• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Vad gör jag?

F

F.d. 55602

Guest
Försöker skicka in en reseberättelse, men den är för "tjock". Tre gånger för mycket MB eller nåt. Vad göra?

brogu

HBK Medlem
Kommun
Mörbylånga
HBK-Nr
3911
Medlemskap
2026
Sv: Vad gör jag?

Minska bilderna innan du lägger in dom i dokumentet genom att minska upplösningen och storleken. Det räcker att bilderna är 100-150kb stora.
Det brukar räcka.

Spara/exportera dokumentet som Pdf som krymper dokumentet ytterligare.

Är dokumentet fortfarande för stort får man dela upp det i 2 delar kanske:rolleyes:

SirMcLain

HBK Medlem
Kommun
Spanien
HBK-Nr
4832
Medlemskap
2026

Det enklaste du kan göra är att kopiera texten i Word dokumentet och klistra in det här. Bilderna kan du ladda upp separat. Jag väntar med spänning på din berättelse.

Håkan

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Kommun
Tomelilla
HBK-Nr
1
Medlemskap
2049

Jag har ökat så den får plats.
Men det är många som inte kan läsa docx så det bästa är om du sparar som pdf för då kan alla läsa den.

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022

Under sparing til pdf kan en i noen programmer velge hvilken oppløsning bildene skal ha - for skjerm eller for printer. Velger en skjerm så blir filen drastisk mye mindre.

F

F.d. 55602

Guest

Håkan
Tack! Det verkar ju enklast, men hur ändrar jag till pdf? Letar och letar men tji! Har ju gjort det tidigare. Förlåt en gammal man som inte hängt med riktigt i den moderna världen.
rutnanny

F

F.d. 55602

Guest

Håkan!
Fick du den? Rapport från ännu en resa med Rutnanny.
Jag skickade den som PDF-fil och allt verkade rätt, men den har inte kommit in under Reseberättelser.

F

F.d. 55602

Guest

Håkan!
Har det blivit rätt, allt? Tycker att den har kommit in på två ställen. Du kanske kan trolla bort den ena i så fall?
Sen kanske det är möjligt att radera mina korkade inlägg här under markisen. Men låta dom fina tipsen vara kvar.
Eller låta mina inlägg stå kvar som varnande exempel!
rutnanny

Toppen